• Anonym

    Du som kämpat för ensam vårdnad!

    Du som genomgått en vårdnadstvist och vann... På vilka grunder vann du och hur länge tog hela processen, med utredning och allt, från dag 1?

  • Svar på tråden Du som kämpat för ensam vårdnad!
  • Anonym (från början)

    OT, väl, behövde inte kämpa, eftersom vi skilde oss innan barnet var fött.  Som ogift moder fick jag automatiskt ensam vårdad (vilket jag sedan i och för sig fick kämpa för att behålla när pappan tre gånger begärde vårdnaden).

  • Anonym (vill också veta)

    Vill också höra mer historier om hur det gått för alla, nu när jag ligger i tvist själv!!

  • sofiaemma

    Min vårdnastvist gick på 7 månader från att jag tog kontakt med en advokat tills domen kom.

    Jag vann pga att han för det första inte dök upp på varken familjerätten eller i tingsrätten och att han är döm för ofredande och skadegörelse det vägde också in i domen sa min advokat.

  • Anonym
    Anonym (vill också veta) skrev 2010-01-11 16:50:23 följande:
    Vill också höra mer historier om hur det gått för alla, nu när jag ligger i tvist själv!!
    Hur går det för dig då?
  • Anonym (vill också veta)
    Anonym skrev 2010-01-11 18:43:13 följande:
    Hur går det för dig då?
    Jobbig väntan på tid till tingsrätten..med pappan hämnandes och förbannad på både mig och barn för att dom inte vill bo hos honom =( och för att jag gör såhär.
    Försöker förtvivlat hjälpa barnen att kämpa mot en vägg som är egotrippad till max..och hämdlysten.
    Suck...
  • Anonym
    Anonym (vill också veta) skrev 2010-01-11 20:50:59 följande:
    Jobbig väntan på tid till tingsrätten..med pappan hämnandes och förbannad på både mig och barn för att dom inte vill bo hos honom =( och för att jag gör såhär.Försöker förtvivlat hjälpa barnen att kämpa mot en vägg som är egotrippad till max..och hämdlysten.Suck...
    Hur länge har du "tvistat" mot honom och när förväntas du vara klar?
  • Anonym (vill också veta)
    Anonym skrev 2010-01-11 21:30:38 följande:
    Hur länge har du "tvistat" mot honom och när förväntas du vara klar?
    Jag började från första juristen i oktober ca tills nu då stämning är inskickad.
    vet inte men tror och hoppas vi får en tid denna eller nästa mån =/ Sedan vet jag inte hur lång tid det tar tills domen kommer...
    Vart i tvisten ligger du nu?
    Om du nu har en tvist, men antar det eftersom du undrar =)
  • Anonym (från början)
    Anonym skrev 2010-01-11 21:30:38 följande:
    Hur länge har du "tvistat" mot honom och när förväntas du vara klar?
    Klar kanske man inte blir förrän barnet är nästan myndigt...   Det finns ingen gräns för hur många gånger man kan begära vårdnaden, vad jag märkt (min f d försökte tre gånger).
Svar på tråden Du som kämpat för ensam vårdnad!