Du som kämpat för ensam vårdnad!
Du som genomgått en vårdnadstvist och vann... På vilka grunder vann du och hur länge tog hela processen, med utredning och allt, från dag 1?
Du som genomgått en vårdnadstvist och vann... På vilka grunder vann du och hur länge tog hela processen, med utredning och allt, från dag 1?
Puffar!
Puff!
Jag ligger inte i tvist än. Men kommer förmodligen att starta snart. Har varit till en advokat idag och han tycker att vi ska yrka på ensam vårdnad. Och det kommer ju säkert pappan ocksaå att göra då. (Han vet inte om än att jag varit till en advokat).
Är rädd att förlora hela tvisten. Jag spelar ju faktiskt om mitt barn här. Tänk om jag förlorar. Rädd och tveksam, samtidigt som jag så gärna vill vinna. Vågar man ge sig in i det?
Jag kontaktade advokat i februari-2009. I mars skedde en stämmningsansökan mot fadern. Han svarade inte. I augusti-09 blev det upp till tingsrätten. Fadern kom inte, han hade inte svarat alls på brev som advokaten hade skickat.
Tingsrätten beslutade att jag skulle få hela vårdnaden om barnet, dels pga att fadern inte kom till tingsrätten och sen att han inte har haft någon kontakt med varken mig eller sitt barn sen i början av april-08. Jag har ringt, skickat brev för att nå honom, men utan svar, så tingsrätten beslutade att jag skulle få hela vårdnaden.
Kom igen nu föräldrar.. DELA MED ER!!
Jag har för mig att du egentligen inte behöver hans underskrift om du ringer och pratar med de ansvariga om hur er situation ser ut.
"Ansvariga"??? Vadå, vem är det?