Inlägg från: Anonym (vill också veta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vill också veta)

Du som kämpat för ensam vårdnad!

Vill också höra mer historier om hur det gått för alla, nu när jag ligger i tvist själv!!

Anonym skrev 2010-01-11 18:43:13 följande:
    Hur går det för dig då?
    Jobbig väntan på tid till tingsrätten..med pappan hämnandes och förbannad på både mig och barn för att dom inte vill bo hos honom =( och för att jag gör såhär.
    Försöker förtvivlat hjälpa barnen att kämpa mot en vägg som är egotrippad till max..och hämdlysten.
    Suck...
    Anonym skrev 2010-01-11 21:30:38 följande:
    Hur länge har du "tvistat" mot honom och när förväntas du vara klar?
    Jag började från första juristen i oktober ca tills nu då stämning är inskickad.
    vet inte men tror och hoppas vi får en tid denna eller nästa mån =/ Sedan vet jag inte hur lång tid det tar tills domen kommer...
    Vart i tvisten ligger du nu?
    Om du nu har en tvist, men antar det eftersom du undrar =)
    Anonym skrev 2010-01-11 22:00:31 följande:
    Jag ligger inte i tvist än. Men kommer förmodligen att starta snart. Har varit till en advokat idag och han tycker att vi ska yrka på ensam vårdnad. Och det kommer ju säkert pappan ocksaå att göra då. (Han vet inte om än att jag varit till en advokat).Är rädd att förlora hela tvisten. Jag spelar ju faktiskt om mitt barn här. Tänk om jag förlorar. Rädd och tveksam, samtidigt som jag så gärna vill vinna. Vågar man ge sig in i det?
    Oj!! Jag vet hur du känner...tänker också på det.
    Pappan till mina barn är väldigt eftertänksam och impulsstyrd (vilket kan va bra och dåligt)...jag vet ännu inte vad han yrkar på =/ kommer väl på posten denna veckan tror jag, han borde ju talat klart med sin advokat om detta.
    Jag tror att det är bevisningen och vart boendet är i förhållande till skola och vänner samt skolkontaktem med förälder och samarbetet som spelar in.
    Om  barnet mår dåligt och samarbetet skiter sig så måste man ju =/ eller?
    Dom borde ju vara såpass kompetenta att dom fattar vem som startar en sån här grej utan anledning och vem som ljuger el så!!
    Förstår dig...Det är jobbigt!!
    Väntan e värst, men man fixar det med stöd och råd.
    Får jag fråga varför du vill ha ensam...har du bevis?
    Anonym skrev 2010-01-12 13:27:28 följande:
    Bevis mot/för vad? Att han är en dålig pappa?Vi är seppade sen maj-09 och han har under hela tiden vi bodde ihop, aldrig tagit ansvar för flickan, inte brytt sig alls. Han festade typ bara och sov bort dagarna. Jag vill flytta från stan nu och han låter mig inte ta flickan med mig, därför måste jag göra det här, för att kunna ta med mig henne. Han har en ny tjej nu (litar mer på henne än på pappan) och nu helt plötsligt har det blivit så viktigt för honom att ha dottern varannan vecka, men när hon kommer tebax till mig sover och äter hon jättedåligt, hon är orolig och jag märker att hon tar ut sin otrygghet med den hon är tryggast med, dvs. mig. Så jag har "bytt tillbaka" till varannan helg, han får söja sig med det. Det måste funka när hon är med mig. Vill att hon ska ha ett fast hem, en trygg punkt i livet, hon är ändå bara 2 år och ska inte behöva bo i en resväska och inte veta vart "hemma" är.Har även hört talas om "mantasskriven", eller "Hemortsskriven", vad är det? Kan man få det genomfört ist för att genomgå denna process tror du? Kram!
    Jag förstår dig..vad jobbigt, mina beter sig likadant men dom utrycker sin vilja starkt både till mig och pappa, dom är äldre.
    Undrade bara om bevisning eftersom alla verkar tycka det är det viktigaste här?!? Stämmer hur bevisa dålig pappa el samarbetssvårigheter...suck
    Jag har alldrig hört talas om det men det låter som att det har med att göra vart barnet är skrivet eller dylikt. Skriver en fråga i ny tråd vi kanske får svar =)
    Kramar och styrka till dig!!

Halloj!! Ingen mera??

Anonym skrev 2010-01-13 20:24:20 följande:
    Hur kan man vara både eftertänksam och impulsstyrd?
    Man får plötsliga impulser som kanske inte är så bra och igenomtänkt {#lang_emotions_undecided} .....sedan tänker man {#lang_emotions_smile}.

Eller e det jag som tänker galet !! haha!!
    Anonym skrev 2010-01-14 18:30:49 följande:
    Jag har för mig att du egentligen inte behöver hans underskrift om du ringer och pratar med de ansvariga om hur er situation ser ut. "Ansvariga"??? Vadå, vem är det?
    Jag skulle också vilja veta???
Svar på tråden Du som kämpat för ensam vårdnad!