• Karamellan

Vågar du svara sanningsenligt?

Jag har blivit lite nyfiken på hur pass ärliga folk egentligen är i vissa typer av omröstningar. Det är typ ingen som någonsin skulle tillåta sig att stjäla minsta lilla karamell, men ändå försvinner saker fort som attan om man råkar glömma dem någonstans.

Den här omröstningen baserar sig på min andra omröstning: www.familjeliv.se/Forum-5-74/m49948743.html

Så svara gärna där först.

I gotta have more cowbell, baby!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vågar du svara sanningsenligt?
  • Trollet Ludenben

alternativ 1... jag skulle föresten tagit vantarna. Därför att jag är säker på att om jag glömt vantarna och DU var utan och det var -35 ute så skulle du tagit mina om jag glömt dom Den som glömde dom kan köpa nya...

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • BängtRagnhild

Jag skulle lämna dom till personalen. Jag är så dum. Jag hittade 700:- på en krogtoalett. Jag lämnade in dom med.

Så ja, jag svarar sanningsenligt med.

• Trollet Ludenben
    BängtRagnhild skrev 2010-01-11 20:25:12 följande:
    Jag skulle lämna dom till personalen. Jag är så dum. Jag hittade 700:- på en krogtoalett. Jag lämnade in dom med. Så ja, jag svarar sanningsenligt med.
    men gud... 700 kr och du lämnade dom?? plånbok lämnar jag alltid och mobiler för man kan liksom spåra dom grejerna till en ägare. Men 700 kr... det man hittar får man ta
  • BängtRagnhild
    Trollet Ludenben skrev 2010-01-11 20:26:55 följande:
    men gud... 700 kr och du lämnade dom?? plånbok lämnar jag alltid och mobiler för man kan liksom spåra dom grejerna till en ägare. Men 700 kr... det man hittar får man ta
    Haha, till och med dom i baren sa att man tar det om man hittar det. Men jag kan inte!
  • Geshia
    BängtRagnhild skrev 2010-01-11 20:28:40 följande:
    Haha, till och med dom i baren sa att man tar det om man hittar det. Men jag kan inte!
    Jag är precis likadan, jag kan inte heller. Eller jag skulle kunna men skulle få otroligt dåligt samvete och må dåligt av att ha pengarna en sak man hittar det skulle lixom bränna i fikan och jag skulle känna mig så jävla skyldig och det skulle synas på mig att jag gjort något dumt (eller det är vad jag tror att folk ser iallafall hehe)
    Aktiv bloggare på: geshiia.blogg.se
  • Trollet Ludenben
    BängtRagnhild skrev 2010-01-11 20:28:40 följande:
    haha visst ärlighet är bra iofs men 700 kr utan ägare hahahaha, då får de en ägare i samma ögonblick de blir hittade av mig
  • Jungblom

Jag skulle ärligt talat inte ta vantarna utan låta dem ligga där de låg och ta en annan vagn.
    Dock om jag skulle ta något som jag hittat så skulle jag våga både rösta och svara sanningsenligt i tråden.

• lövet2

Eftersom jag inte kan tänka mig att stjäla andras saker, så kan jag inte sätta mig in i huruvida jag skulle svara sanningsenligt på en omröstningsfråga i så fall ...

• frux

Vantar är inget ngn känner känslor för direkt antar jag. Så ett par vantar- nya, som jag hittar då jag är vantlös i -35 grader tar jag direkt. Är det ngt dyrare eller plånböcker med kort och dyl så lämnas det in.

• logg81

Jag röstade att jag tog vantarna och jag vågar stå för det.

Om jag tappar mina vantar hoppas jag att de blir välanvända om de inte kommer tbx till mej. Trist om jag skulle tappa mina hemstickade vantar och någon kastar dom eller om de inte hittas alls. Så mycket jobb för ingenting....

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Örnie

Tror nog att folk svarar mera sanningsenligt i en sån här ganska harmlös fråga än om någon gör telefonintervju om bl a ens politiska åsikter. "Ånej, de har ju mitt telefonnummer, nu är jag inte anonym, tänk om det kommer ut att jag röstar ....". Däremot vet man ju att man är anonym i vallokalen.

• yodi

röstade på alternativ nr ett, har inga problem med att stå för mina åsikter eller handlingar

däremot så får jag väl erkänna att jag är löjligt ärlig, jag får så lätt dåligt samvete.

• Neko

Jag skulle våga svara sanningsenligt enligt vad jag tror att jag skulle göra. Jag tror att jag skulle ta dem och göra till mina. Däremot så finns det ju en chans att jag skulle få för dåligt samvete väl där i affären och inte kunna ta dem och bara låta de vara. Så då kanske jag har svarat fel.

Osäker eftersom jag trodde att jag skulle ta upphittade pengar tidigare men sedan när jag väl hittade ett kuvert pengar på en restaurangtoalett så lämnade jag in dem i kassan =S

• Bonanza

Eftersom jag inte tycker att det är fel att ta saker som folk har slarvat bort (you win some, you loose some) så har jag inga problem med att "erkänna" det. Jag är tydligen världens hemskaste människa enligt folk, men spelar roll.

• jentho

Om det var - 35 och jag inte hade några skulle jag ta dom ja, inte så snällt, men men.
    Hittade en 100 lapp på vägen en gång, den tog jag oxå, var lite salongs och på väg till krogen så jag tyckte det passade fint.
    Inte heller så snällt, men man är inte alltid så snäll som förväntas.

• yaaniz

Jag skulle både våga rösta och svara sanningsenligt i tråden om jag lade beslag på vantarna för egen del.

Jag skulle tagit med vantarna hem :)

• Bling1975

Rösta "rätt" gör jag alltid i omröstningar, men om jag skäms lite för mitt svar så kanske jag inte skriver något.

Stitch längtar efter Lilo
  • ÄlskarMina

hittade ett bankkort en gång på en krogtoa. Hade lätt kunnat köpa upp baren då det var ett tjejnamn och på en bar där ingen känner mig. Där skriver man ju ändå inte med sin vanliga sign. oftast. Men jag vågade inte och har inte samvete heller. Så jag lämnade in det i baren.
    10min senare kommer en kompis till min bästa vän som jag var där med och sa att hon hade haft en jättetur med sitt kort som tappat och hade fått tillbaka i baren. 
    Jag var glad att jag hade gjort rätt!

Svar på tråden Vågar du svara sanningsenligt?