Så oerhört ledsen. Toastmaster/toastmadame?
Förstår att det är jobbigt att bli nekad när du bett dem. Men jag kan förstå dem. JAg skulle också sagt nej, om jag förmått, till ett sådant uppdrag. Det är jättemkt jobb att vara värdpar av vad jag sett. Kanske har det för mkt annat i sitt liv nu. Vi hade inget värdpar, men spred ändå ut uppgifter lite grann omkring oss.
Fundera över vad ni mest av allt hade velat att de skulel göra. Kanske finns det något som kompisarna kan tänka sig att göra utan att ta så stort ansvar? Kanske kan de tänka sig att välkomna alla vid middagen, hålla ett litet tal, att hålla en skål då ni anländer till festen? Helhetsansvaret med att vara värdpar kan ju skrämma vem som helst....
Vi gjorde så att min syster och hennes sambo höll i skålen, hälsade välkomna, startade upp tipspromenad - lite värdpar light. De fixade också några andra uppdrag som vi bad dem om, men de ahde inegn överblick över hela festen eller något sådant ansvar. Mina föräldrar såg till att det funkade med maten, fastrar coh mostrar fick några andra små uppdrag. OM man inte har så mkt hjälp att tillgå får man sänka kraven. Det blir roligt ändå!! Allt måste inte flyta perfekt, bara man har folk omkring sig som man gillar så blir det en lyckad dag!