Vill bli läkare, men funkar det ekonomiskt om man har familj och inte har mvg i alla ämnen från början?
Jag vill helst vara anonym för jag vill inte att alla ska veta om mina tankar och drömmar och funderingar.
Det är så att jag en kvinna på 25 år, har en sambon sen 5 år tillbaka, tillsammans har vi en dotter på snart 3 år. Sambon arbetar heltid, medans jag nyligen har blivit arbetslös. Min dröm har alltid varit att bli läkare. Men jag har ju långt ifrån den behörigheten som krävs. Det är ju tokmycket matte och naturkunskap. I matte ifrån gymnasiet ´har jag bara godkänt i A-kursen och i naturkunskap fick jag bara godkänt (krävs väl MVG i det mersta om man vill bli läkare).
Efter gymnasiet började jag jobba, sen blev jag gravid och fick våran underbara dotter.
Nu så har mina drömmar och funderingar om att plugga upp på komvux den matematiken som krävs plus naturkunskap. Men hur lång tid tar det isåfall? För jag vill inte gå på lån och bidrag fram tills jag är 40 år.
Men man kanske ändå bara ska drömma.. Jag blir lite förvirrad av alla funderingar, hur jag ska klara det med all konkurens och allt det där andra.
Har någon liknande funderingar eller drömmar? Nån som har gått från låga betyg i matte till bra betyg, osv?
Jag menar att jag inte klarar av det, för jag vill verkligern försöka. Men går det samtidigt som man har familj?
Hoppas någon har svar på mina frågor.