Fruntimre skrev 2010-01-13 11:59:41 följande:
Rabarbapuppa: Snälla du, bara för att jag är tjej behöver du inte klaga på mitt sätt att förklara.
Har jag överhuvudtaget adresserat det faktum att du är tjej?
För mig får du vara man, kvinna, apa eller häst, jag bryr mig inte. Du läser inte min fråga utan tolkar bara in det som något förnedrande mot ditt kön? *suck*
Om jag visste att min fru kunde svarva adapters till mina hjul för att byta bultmönster från 4/100 till 5/112 (exempelvis), så skulle jag väl inte överhuvudtaget posta en tråd om det på ett forum - likadant om jag hade en kompis med svarv, så kollar jag väl med henne/honom först?
Varför jag såg det som osannolikt att TS, hennes man/pojkvän eller kompis finns till hands att göra kamremsbytet var för att hon de facto hade postat en tråd här och frågat - d.v.s hon kan inte göra det själv. En annan magkänsla jag fick som borde understryka det faktum att hon kommer lämna bort jobbet är att hon också frågade om intervallerna - d.v.s vet man inte intervallerna, då tror jag inte man ger sig i kast med själva bytet själv heller.
Och slutligen, min förklaring om vad som tänkbart händer (vid kugg eller avbrott) var bara för att utveckla lite grann, och ge TS lite mer info om skador som kan uppstå, relaterat till vad du redan sagt.
Att DU kan byta kamrem på en pisskvart är väl jättebra, du är ju mekaniker. För den som kan är det ju lätt, men man får värna om dem som inte har samma kunskaper.
Jag byter kamrem på min gamla Golf själv, och jag har en kompis som kan hjälpa mig. Min förra Audi S6 var det dock en lite större operation då hela fronten måste demonteras eftersom motorrummet är fullt med V8'a, så det lämnade jag bort.
@ Moderaten: Är det jag som är "amatör", eller tolkar jag dig fel?
/Puppa