• Fruntimre

Kamrems byte?

Hur mycket hade den gått när du köpte den? Den bör väl inte gå så mjycket mer än ca 5000mil, man vill ju inte riskera att den kuggar över eller pajar.
    Jag tycker absolut att du ska ta och göra det nu när du inte är helt säker på när den byttes senast.

Kuggar den över går bilen väääldigt dåligt, kan låta lite som tändningsfel.

Går den av och du försöker starta bilen skär motorn och du har mycket jobb och mycket pengar framför dig. Inget att rekommendera!

Ska du lämna på vekstad eller fixa själv? Stora prisskillnader där...

• Fruntimre

Rabarbapuppa: Snälla du, bara för att jag är tjej behöver du inte klaga på mitt sätt att förklara. Jag är själv utbildad bilmekaniker och har bytt ett X antal kamremmar i mitt liv.
    Bilar med hoppad kamrem låter ju verkligen inte bra, försöker då förklara för henne att om hennes bil går riktigt dåligt kan detta vara det som hänt.
    Anldningen till att jag frågar om verkstad eller ej var för att hon har väl vänner? och kanske pojkvän.. Kanske skulle hon få hjälp och kanske lära sig hur man gör till senare.
    Större operation låter lite överdrivet, det är ju gjort på en "pissekvart" och är inte alls svårt om man vet dom små knepen.
    Du skrev juu exakt samma sak som jag till och med... :O?

Svar på tråden Kamrems byte?