Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka
    Analoga skrev 2010-01-12 17:51:37 följande:
    Snyggare? MEn har ni inte överkast på om dagarna?
    Vi har komfort OCH snyggt :)

Och överkastet har vi inte över hela sängen, bara nedersta delen, täcket viker man upp lite snyggt, kuddarna sätter man fint vid huvudgaveln... :)
  • enlitenbitkaka
    Analoga skrev 2010-01-12 20:52:56 följande:
    Ok, ja alla är vi olika. Själv är jag inte fullt så noga med att det ska se ut som i ett inredningsmagasin
    Mitt hem är min hobby Har jag ett snyggt hem mår jag bra...sen vill jag att alla ska trivas hos oss så klart även våra gäster ska ha fräscha, krispiga, fina sängkläder när de är på besök.
  • enlitenbitkaka
    Analoga skrev 2010-01-12 21:02:09 följande:
    Men vem gör ni allt detta för? Har ni folk som kommer in och kikar i sovrummet varje dag? Ta inte illa upp - men jag blir bara så väldigt nyfiken varför ni gör er ett sånt "besvär" varje dag
    Besvär? Det tar tre minuter {#lang_emotions_undecided}
  • enlitenbitkaka
    Allimac 2004 skrev 2010-01-16 21:13:07 följande:
    Vi har ett stort täcke som är köpt på jysk, våra sängkläder kommer från Ellos, Jotex och andra ställen, och alla passar till vårt täcke, har inte märkt att det skulle vara olika mått. Det är inte heller något problem att hitta sängkläder, finns mycket att välja på
    Jysktäcken är 200x220cm, Ikeatäcken är 220x240cm. Dvs 20cm mindre åt båda håll.
  • enlitenbitkaka
    mooogn skrev 2010-01-16 23:14:38 följande:
    Två täcken, givetvis! Blir så hiiimla varmt och nära hela tiden annars Men jag är iofs ivrig påhejare av separata sovrum också, så att jag slipper bli störd av ljud, ljus o.s.v. Maken är dock svårövertalad *S*
    Äh vi har ett stort och vi ligger istort sett aldrig inpå vardandra. Jag kan ligga i ena änden av 180-sängen och sambon i andra och täcket är fortfarande fluffigt, vi kan kura in oss osv.
  • enlitenbitkaka
    fochf skrev 2010-01-16 23:46:05 följande:
    Själv gillar jag inte Ikeas sängkläder och ålskar Hemtex ;o) Men hur som hellst spelar ju ingenroll...
    Men det är absolut ingen skillnad på dem, förutom just märket :) Trådtätheten är samma usla hos båda...men prisvärt är det ju.
Svar på tråden Ett eller två täcke i dubbelsäng?