• Mummy

Ett eller två täcke i dubbelsäng?

Idag har vi två täcken i sängen, alltså varsitt. Vilket har vart naturligt att det blivit.
    Kom hem igår från en resa till USA och där var det bara ett täcke till dubbelsängen vart vi än bodde. Var rätt mysigt och dessutom kan man bädda finare.

Men är det lätt att hitta så stora täcken och framförallt, påslakan till dem?
    Ni som har eller haft ett stort täcke, är det några fördelar/nackdelar mot att ha varsitt?

• Svar på tråden Ett eller två täcke i dubbelsäng?
  • Waersta

Vi har ett stort. Köpt på ikea. De har även påslakan för stora täcken. Har även handlat på påslakan på hm bla.

• CHARLATAN

La redoute har en hel del tror jag. Jag skulle själv aldrig vilja ha ett då jag och min sambo vill ha olika tjocklek/värme på täcket samt att det måste bli otroligt varmt. Men det kanske jag bara har fått för mig.

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • isisisis

Köpte precis ett till dottern i julklapp som hon önskat sig.
    Köpte ett mellanvarmt på Jysk för 400.

• Fru R

Vi har också ett stort (ett sommar och ett vinter) båda köpta på Jysk och de har också väldigt fina påslakan!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Mummy

Waersta
    Vad tycker du om att ha ett stort täcke?

• Mealla

Vi har ett, Queen size, jag tycker det ar mycket battre och snyggare med ett istallet for tva. Inga problem att hitta paslakan, men sa bor jag i USA dar det ar vanligast med ett tacke. 

• Amanda85

Ett stort ska det vara. Finns inte i min värld att ha två täcken till dubbelsängen, mysigt med ett stort.

Köpes på tex IKEA och så även påslakan.

• Trill

Vi har ett superstort täcke + påslakan i dubbelsängen.
    Köpt på IKEA.

Mycket trevligt.

• enirtac

Vi har ett varsitt stort och det är hur skönt som helst, man kan riktigt bädda in sig ordentligt i det :) Nu för tiden när jag sover borta så tycker jag ett vanligt täcke är alldeles för litet :)

Men jag har köpt ett på Ikea och ett på hemtex, på båda dessa ställen finns oxå lakan till dem.

• Waersta
    Mummy skrev 2010-01-12 14:19:02 följande:
    WaerstaVad tycker du om att ha ett stort täcke?
    Det är underbart! Skulle aldrig kunna ha varsitt.
    Supermysigt och inte alls varmt.
Svar på tråden Ett eller två täcke i dubbelsäng?