Reflux i urinvägar, njurproblem osv........
Ok, tack för svar! Jag tror att Hilding ska göra ett UL inom någon månad iaf, det låg inplanerat sedan innan.
Ok, tack för svar! Jag tror att Hilding ska göra ett UL inom någon månad iaf, det låg inplanerat sedan innan.
Välkommen Lima!
Jag har tyvärr inga svar på dina frågor, men kanske har någon annan?
Hej alla!
Läääänge sen jag var här nu! Milo opererades ju i januari (förträngning av urinledare samt reflux) och sedan dess har han varit frisk. Inte så konstigt kanske, han står ju fortfarande på profylax. På torsdag är det besiktning! Ultraljud och MUCG. Spännande!
Nu ska jag läsa bakåt lite.
Vi vet fortfarande inte om han ska opereras, vi är fortfarande i "avvakta"-stadiet. Han är inte aktuell för deflux-injektion eftersom han har ett avflödeshinder, så det blir antingen operation eller om vi har turen att det växer bort av sig själv (det lät inte som om de trodde det, men man kan ju hoppas).
Nu när vi var inlagda så var det tur att vi hade amningen, då fick han i sig något och det är ju väldigt lugnande också. Sedan fick de lov att sätta dropp iaf, men det var skönt att han kunde amma lite. Trots att jag ammat i 10 månader lyckades han suga sönder mina bröstvårtor...
Vi var också tvungna att skriva ner allt han åt och drack nu när vi låg inne, det var lite klurigt när han ammade.
Nu när du ändå är i tråden Kattis: Växte Milo som han skulle under sitt första år? Hilding har bytt ner sig 3 kurvor på längden och 4 på "tvären" och det oroar mig. Viktkurvan kan förklaras med amningspuckeln, men längden har de ingen förklaring till. Han får inte trappa av mer på längden enl. hans läkare. BVC tycker som vanligt att allt är normalt
Hildings läkare tror inte att kurvorna ser ut som de gör pga urinsystemet/njurarna. För att inte växa som man ska pga njurnarna så ska man vara svårt njursjuk, och det är han ju inte.
Hmm, jag har inget svar på frågan om citrobacter eller profylax.. Tråkigt att hon har dem i urinen också, jag var tvungen att googla på den bakterien och läsa lite.
Har du möjlighet att "dubbelkolla" på något fint sätt med nefro-läkaren? Inte för att vi vet mer än läkarna, men man märker ju att misstags begås lite då och då, tyvärr
Tänkte bara nämna, eftersom vi diskuterat barnförsäkringar tidigare, att jag ringde Hildings bolag efter vår sjukhusvistelse. Vi blir ersatta med runt 2300 kr för tre nätter på sjukhus. Det tycker jag var jättebra. Självklart hade jag hellre sett att han var infektionsfri, men det känns bra att vi har en försäkring som hjälper till så att inte lönebortfallet blir så stort om han blir sjuk när jag börjat jobba.
(Vi kunde ju inte teckna en vanlig försäkring utan fick teckna en facklig försäkring, men även en sådan kan tydligen vara bra att ha)
Idag fick jag kallelse till UL, på måndag ska vi vara där. Jag tyckte det låg väldigt nära inpå, är det någon här som vet om ev. ärr syns så snabbt efter en inflammation? För visst tar det ett tag innan ärrvävnaden bildas?
Kattis:
Skönt att du tyckte det såg bättre ut!
Sådär har de sagt till mig också, fast på en MAG-3; "Vi måste analysera bilderna först, de här bilderna säger ingenting", men jag såg ju att isotopet låg kvar i evigheters evigheter på högra sidan, medans allt rann bort efter diuretika på vänstra sidan.
Jag antar att de vill vara säkra och kunna analysera i lugn och ro, men man ser ju vad man ser...
Fast nu när jag tänker på det, när vi gjorde MUCG i Göteborg så hojtade en av sköterskorna "Kolla vad tydligt man ser refluxerna här" ...