D1980: Först och främst GRATTIS till graviditeten!!!
Jag har inte hängt i den här tråden så länge så jag vet inte riktigt vilka problem ni har haft tidigare, men jag vet hur det är att oroa sig! Våra problem visade sig på RUL v. 18, fast alla sa att de med största sannolikhet skulle försvinna innan förlossningen men det gjorde de inte.
Kommer ni att få/vill ni ha ett tidigt ultraljud med tanke på storebrors problematik? Man både vill ju och inte vill veta...
Jag är ändå väldigt glad att vi fick reda på Hildings problem så tidigt, då slapp vi bli chockade efter förlossningen...jag satt ju och grinade på första ultraljudet (efter förlossningen alltså), men jag visste ju trots allt ganska väl vad det handlade om. Dessutom har han ju inte haft några infektioner, så vi har haft väldig tur jämfört med många av er andra.
Jag blir ändå väldigt imponerad av vår sjukvård! Imorse ringde jag till Göteborg för att boka om en läkartid och passade samtidigt på att ställa en fråga (Är det inte konstigt att min tvåmånadersbebis är torr i blöjan efter att ha sovit i 12 timmar på natten?) Sjuksköterskan tyckte att det var konstigt och frågade dr Gundela som råkade gå förbi. Hon fick direkt svaret att "Nej det är ingen fara, Hildings blåsa är ju onormalt stor så han kan härbärgera så mycket kiss"
Helt otroligt, så många patienter som de måste ha, så visste hon direkt vem han var och hans tillstånd! Jag blev grymt imponerad och känner mig väldigt trygg, de HAR ju koll på honom!