kattislofberg skrev 2011-01-25 08:26:18 följande:
Kan berätta att Milo är hemma på permission och mår jättebra! De drog sista katetern igår morse och även vätskesonden. Han började kissa själv på en gång och läkaren var mycket nöjd. Igår kväll kom han hem och var så glad över att vara hemma, det var underbart att se. Efter en vecka med MYCKET oroliga och jobbiga nätter har han inatt sovit som en stock. Inga irriterande slangar och sladdar, ingen blåskramp och egen säng!
Det är så otroligt skönt att det är över. Det har varit en väldigt tuff vecka, men nu är vi Back On Track!
På fredag är det återbesök/utskrivning samt Mag-3. Jag begärt att han ska få lugnande redan innan de sätter nålen, jag hoppas att det inte blir några problem. Han har varit med om mycket jobbiga saker och kommit till ett läge när han skriker så fort någon främmande tar i honom. Dessutom lär han vara svårstucken eftersom han är stucken i varenda synligt kärl redan.
Det som är gjort är att de lossat vänster uretär från blåsan, tagit bort hindret, satt tillbaka uretären, lett den innanför vävnaden på insidan av blåsan så att den mynnar ut på höger sida. När blåsan fylls så trycks uretären till så att det blir som en backventil som förhindrar reflux. Detta kommer inte att funka som det ska än på ett par månader, så han fortsätter stå på profylax en period (dock inte dubbel).
Läkaren tror dock att han inte kommer att ha lika mycket problem som tidigare, även om refluxen är kvar ett tag. Det var kombinationen av reflux och avflödeshinder som gjorde att ha fick så ruskigt täta infektioner. Kisset åkte bakåt, men kunde sen inte rinna tillbaka som det skulle. Perfekt för basilusker.
Tack för alla tankar och lyckönskningar!
Jag ville verkligen "likea" din kommentar, men får nöja mig med att skriva att jag är så glad för er skull!