• LovisaTilda

Ni med nya/nyrenovera kökfrån Ikea!

Nu har det äntligen blivit dags för oss att renovera vårt kök och det är verkligen helrenovering som gäller {#lang_emotions_laughing} Vi har bestämt oss för att köpa köket från Ikea men det är också allt.

Det finns så sjukt mycket att välja på så jag skulle behöva lite tips och råd. Gärna bilder på era kök då det är helheten som gör det!

Vore jättekul om ni ville dela med er!!!
  • Svar på tråden Ni med nya/nyrenovera kökfrån Ikea!
  • TeamX

Hej!!

Vi har Ikeakök med Tidaholms luckor (Ek).
    Vi är supernöjda med det! Har dock tyvärr inga bilder
    Vi har haft vårt kök i fem år nu, och nu ska vi komplettera med en köksö i samma stil.
    Hoppas du hittar nåt kök du gillar och lycka till med renoveringen

• Vivvi

Vi har IKEAs högblank vitt (lådor) och bänkskiva i valnöt. Luckorna till överskåpen har vi köpt från Vedum då IKEA inte hade valnöt {#lang_emotions_frown}. Men vi är nöjda ändå. Ska se om jag kan fixa bilder!

• LovisaTilda
    TeamX skrev 2010-01-12 20:55:04 följande:
    Hej!!Vi har Ikeakök med Tidaholms luckor (Ek).Vi är supernöjda med det! Har dock tyvärr inga bilder Vi har haft vårt kök i fem år nu, och nu ska vi komplettera med en köksö i samma stil.Hoppas du hittar nåt kök du gillar och lycka till med renoveringen
    Tack! ja, det är mycket att tänka på nu. Är så  mycket pengar det handlar om så man vill ju att det ska bli bra! (därav denna tråd =)
    Vi var inne på Tidaholms luckor först men börjar nog luta åt Lidingö nu, men inget är ännu bestämt! SKulle ocksp vilja ha en köksö men det funkar inte hos oss tyvärr =(
  • LovisaTilda
    Vivvi skrev 2010-01-12 23:10:48 följande:
    Vi har IKEAs högblank vitt (lådor) och bänkskiva i valnöt. Luckorna till överskåpen har vi köpt från Vedum då IKEA inte hade valnöt . Men vi är nöjda ändå. Ska se om jag kan fixa bilder!
    Låter jättesnyggt! skulle gärna vilja se lite bilder även om vi har tänkt oss något mer "lantligt". Vibor i ett rött hus med vita knutar ute på landet =)

Ang. valnötsskivan, är det en sån man måste olja emellanåt? Vi var inne på ekskiva ett tag men släppte tanken när vi inte kunde hitta en snygg laminatskiva. Så det blir nog en stenliknande laminatskiva istället. Vad har ni för kakel?
  • Vivvi

Bänkskivan är i laminat och kaklet är vitt rektangulärt för att matcha lådorna i bänkskåpen

• Linda365

Jag har bilder i galleriet "Hemma" det är 2 år sen vi köpte det från Ikea. Vi valde mellan Lidingö och Ädel men det slutade med Ädel är jätte nöjd.

• LovisaTilda
    Vivvi skrev 2010-01-13 18:16:17 följande:
    Bänkskivan är i laminat och kaklet är vitt rektangulärt för att matcha lådorna i bänkskåpen
    Skulle också vilja ha vitt kakel i tegelstensmönster (med ljusa fogar). Hur funkar det med vitt kakel rent praktiskt? är det mycket putsande och fejande för att hålla det rent? Är rädd att det ska bli fult snabbt under fläkten...
  • LovisaTilda
    Linda365 skrev 2010-01-13 18:22:57 följande:
    Jag har bilder i galleriet "Hemma" det är 2 år sen vi köpte det från Ikea. Vi valde mellan Lidingö och Ädel men det slutade med Ädel är jätte nöjd.
    Så snyggt med ekbänkskiva! Var som sagt inne på det från början men valde bort det då vi inte vill hålla på att olja. Vill ha en lättskött och slitstark yta! Gillar golvet, vart köpte ni det?
  • Lisa1976

Vi gjorde om vårt kök totalt i somras. Vi har ÄDEL luckor med svart laminatbänkskiva med små vita flagor i. Vitt kakel med mörkgrå fog.

Ett tips till dig är att INTE köpa vitvarorna på IKEA. Du vår bättre grejer någon annan stans. Vi köpte ugnen där och dom sa att luckan inte blev varm. Den mätte över 110 grader och det går inte när man har små barn. Det blev en Bosch istället.
    Sen ångrara jag att jag inte köpte en tyst diskmaskin.

Kan man inte lägga in bilderna direkt här?
    Jag ska lägga in i mitt galleri.

• Umbrageous

Vårat är typ helnytt! Kan ta bilder direkt!
    (fast vissa handtag saknas, så heeelt klart e det inte!)

Svar på tråden Ni med nya/nyrenovera kökfrån Ikea!