• Bliglin

Vad gör man åt långsamma spermier?

Jenny10 skrev 2010-01-12 22:45:11 följande:
    Jag har också läst det och prövat utan resultat men jag tror att den teorin stämmer bäst på "vanliga" män, alltså de med normala spermier. Om man däremot har få/ slöa så kanske man ska hålla inne ett par dagar innan äl för att öka chansen till åtminstone en eller två dugliga simmare? En del får ju helt tom sädesvätska, alltså en sats utan spermier.
    Vill bara hoppa in och säga att ny forskning pekar på motsatsen. D v s det är män med SLÖA simmare som har mest att vinna på att göka ofta. Att det tydligen är bra att tömma ofta och förnya maskinparken ;)
    (kanske kan mannen dra en tarzan varje dag i någon månad om man inte orkar göka varje dag!?).
    Min man har också haft(?) spermaproblem, fast teratozoospermi d v s spermier med felaktigt utseende och i  hans fall tycks det bli bättre om han tömmer ofta...
    Ett annat tips som jag personligen tror är JÄTTEviktigt är att vara uppmärksam på sin ägglossningsflytning. För om simmarna är trötta så är kvinnans "hjälpande" flytning desto viktigare. Och om man inte upplever att man har en ägglossningsflytning (halkig genomskinlig flytning som är som rå äggvita i konsistensen) så bör man kanske kolla upp det hos gyn, dvs man kan ha en lätt slidkatarr som kanske behöver behandlas för att bakteriebalansen ska komma i ordning och därefter få ordning på ägglossningsflytningen (talar av egen erfarenhet igen).
    Lycka till!
Svar på tråden Vad gör man åt långsamma spermier?