TreSmåHjärtan skrev 2010-02-19 22:31:13 följande:
Hej!Är det nån här som har erfarenhet av eksem hos 2 åringar? Emma har lite eksem i armvecken och knävecken. Jag hade böjveckseksem som barn, så hon har antagligen ärvt det av mig. Hon har haft det lite till och från ett tag utan att besväras av det, så jag har gjort nånting åt det. Men det har blivit värre nu när det varit kallt så länge, och blir även värre när hon går utan byxor så det liksom blir "hud mot hud" i knävecken. Hon har börjat klia nu oxå. Kan man köpa vanlig hydrokortisonsalva? Eller borde man gå till läkaren å kolla upp det först innan man börjar testa själv? Vi ska till bvc på onsdag med Alicia, borde nog ta med henne då å se om dom har tid att titta... Men vi hade tänkt köpa salva imorrn när vi ska till apoteket, eftersom det kliar på henne, därför tänkte jag bara höra om nån här vet om det är ok att smörja på med salva innan man varit å kollat upp det.
Själv tycker jag att det där låter som exem som jag har haft sen jag va liten..
Jag har Astma och Allergi + har en känslig hy, brukade få jätte mycket problem i armveck och knäveck. Jag fick kortisonsalva mot detta.
Testa och köp det som finns på apoteket men jag tycker absolut att du ska ta upp detta på bvc.