Inlägg från: Turboplingen |Visa alla inlägg
  • Turboplingen

Vi som fick barn i Sep 2007, vi håller fortfarande ihop!

Grattis Ottisen!

Nova 070902, Plutt BF 100802
  • Turboplingen
    TreSmåHjärtan skrev 2010-02-19 22:31:13 följande:
    Hej!Är det nån här som har erfarenhet av eksem hos 2 åringar? Emma har lite eksem i armvecken och knävecken. Jag hade böjveckseksem som barn, så hon har antagligen ärvt det av mig. Hon har haft det lite till och från ett tag utan att besväras av det, så jag har gjort nånting åt det. Men det har blivit värre nu när det varit kallt så länge, och blir även värre när hon går utan byxor så det liksom blir "hud mot hud" i knävecken. Hon har börjat klia nu oxå. Kan man köpa vanlig hydrokortisonsalva? Eller borde man gå till läkaren å kolla upp det först innan man börjar testa själv? Vi ska till bvc på onsdag med Alicia, borde nog ta med henne då å se om dom har tid att titta... Men vi hade tänkt köpa salva imorrn när vi ska till apoteket, eftersom det kliar på henne, därför tänkte jag bara höra om nån här vet om det är ok att smörja på med salva innan man varit å kollat upp det.
    Själv tycker jag att det där låter som exem som jag har haft sen jag va liten..
    Jag har Astma och Allergi + har en känslig hy, brukade få jätte mycket problem i armveck och knäveck. Jag fick kortisonsalva mot detta.
    Testa och köp det som finns på apoteket men jag tycker absolut att du ska ta upp detta på bvc.
  • Turboplingen
    Elidasofie skrev 2010-02-22 10:20:23 följande:
    Vi har alltid babyolja i vattnet till Elida...har haft det sen hon föddes. Men hon har aldrig haft problem med eksem och sånt så antar att hon har haft tur. Så jobbigt det måste vara när det kliar och sticker=(Jag mår bläää nu 5 dagar kvar och har glömt bort hur det känns att må bra! Ser ett liitet ljus i tunneln dock...det är ju över förr eller senare. Flodhästar är smidigare än jag;P
    Ska vi byta? Har 161 =p

Fick höra hjärtljud idag och bubblar av lycka!
  • Turboplingen

Nova väger mellan 14,5-15 kg tror jag..
    Hennes vikt pendlar upp och ner då hon typ lever på luft typ..
    Hon har alltid varit dålig med maten men nu äter hon nästan aldrig här hemma..
    Tack och lov äter hon hyfsat bra på dagis igen =/
    Hon va i en period då hon inte åt på dagis heller..

• Turboplingen
    Elidasofie skrev 2010-03-02 13:35:14 följande:
    hej tjejer! bf+3 idag och ingen bebis i sikte, men det är helt okej faktiskt. otymplig och trött på allt men glad ändå=)
    Men då vilken envis liten grej där inne =p
    Men det är ju klart, vem vill ut i kylan =p
  • Turboplingen
    Elidasofie skrev 2010-03-02 18:43:53 följande:
    ja...lika envis som sin storasyster antar jag...hon kom ju 5 dagar över tiden...så vi får väll se när den här behagar dyka upp=)
    Hoppas jag slipper gå över tiden =p
    Nova kom 2 dagar innan bf..

Ska på rutinultraljud nästa vecka!!
    Som jag längtar =D
  • Turboplingen

det är en bra fråga =/ om man vill vara säker så kanske ett till test vore nått?
    Mina positiva test va super svaga och blev lite starkare för var dag..
    Månaden innan jag plussade så plussade jag också men som sen försvan =/

• Turboplingen
    FlikkanZombie skrev 2010-03-03 12:55:45 följande:
    Inte särskilt planerat om vi säger så och jag har lite smått panik just nu Det andra strecket var svagt grått, som en skugga nästan... Min mens är några dagar sen och jag har ett lätt illamående som kommer o går plus att jag har hur mycket flytningar som helst nån som känner igen? Men jag följer nog erat råd med att ta ett till test om några dagar, kanske köper ett cb-digital.
    om det ena sträcket är rött och det andra grått så kanske det är ett spökstreck då?
    Jag hade lätt illamående, spända bröst och massa flytningar dagar innan och efter bim..

Hoppas cb visar bättre..
  • Turboplingen
    FlikkanZombie skrev 2010-03-04 12:27:43 följande:
    Nu har jag varit på mvc och lämnat ett kissprov, hon ska ringa mig under dagen för besked....huuuu va nervös jag är!
    Förstår jag!! Hur känner du dig?
    Elidasofie skrev 2010-03-04 12:35:08 följande:
    Igår 18.21 kikade Elidas lillasyster Molly ut=) Hur underbar och go som helst!! 6 timmar tog det från att vattnet gick. Vid 18 var jag öppen 5cm, vid 18.10 heelt öppen. Smått panik blev det där i slutet för min barnmorska=)
    Grattis!!!! Åh va mysigt =D
  • Turboplingen
    FlikkanZombie skrev 2010-03-04 13:45:22 följande:
    Stort grattis! Turbo. Jag känner mig lite som vanligt nu faktiskt, bm ringde nyss och testet var neg, jag ska vänta i 14 dagar och göra ett nytt test. Hela den här grejen känns så skumt, min mens är aldrig försenad så jag vet inte vad som är på g...
    Ok... du är inte extra stressad då?
    Kan ju strula till det med mensen..
Svar på tråden Vi som fick barn i Sep 2007, vi håller fortfarande ihop!