• sessan 3

chokladask från förr

jag letar efter tillverkaren på en liten chokladask som fanns för 15 år sedan. asken var stor som en after eight ask med samma funktion. något plattare bara. det var choklad kringlor i den. ljus choklad.
    vill o måste hitta denna ask igen. någon som vet nått om denna. finns den kanske idag att köpa i butik?
    tacksam för alla svar!

• Svar på tråden chokladask från förr
  • sessan 3
    S vali s skrev 2010-01-12 23:42:57 följande:
    toms kringlor finns på ÖB
    allvar??????
    gud vad glad jag blir. alla öb el där du bor bara kanske? hur ska du veta det... letat i en vecka utan resultat ju!
    TACK TACK TACK!
  • S vali s
    sessan 3 skrev 2010-01-12 23:45:46 följande:
    allvar??????gud vad glad jag blir. alla öb el där du bor bara kanske? hur ska du veta det... letat i en vecka utan resultat ju!TACK TACK TACK!
    Jag har iofs bara varit på ÖB just där jag bor dvs i Norrtälje... men.... ja skulle du inte hita på ett ÖB nära dig får du väl be mig skicka en på posten
    Den late får brått när det blir kväll
  • sessan 3
    S vali s skrev 2010-01-12 23:48:31 följande:
    Jag har iofs bara varit på ÖB just där jag bor dvs i Norrtälje... men.... ja skulle du inte hita på ett ÖB nära dig får du väl be mig skicka en på posten
    de va en bit upp.... men hittat en dansk sida som postar till sverige.
    sen var de visst mörka choklad kringlor ja kommer ihåg!
    såg nu när ja såg bilder på asken.
    tack annars! hade betalt tusenlappar för att få en ask känns de som!
  • S vali s
    sessan 3 skrev 2010-01-13 00:05:07 följande:
    de va en bit upp.... men hittat en dansk sida som postar till sverige. sen var de visst mörka choklad kringlor ja kommer ihåg!såg nu när ja såg bilder på asken.tack annars! hade betalt tusenlappar för att få en ask känns de som!
    Skönt att du får stilla ditt begär
    Den late får brått när det blir kväll
  • sessan 3
    Cocarola skrev 2010-01-12 23:59:46 följande:
    Toms chokladkringlor! Finns både ljusa och mörka. Används ofta för att dekorera tårtor och efterrätter med, tillverkas i Danmark fortfarande:www.calle.dk/products/productinfo.aspx?produc...www.torvet.dk/products/productinfo.aspx?ExtPr...
    http://www.danishfood.net/ProductInfo.asp?ID=3&pg=basket

denna ask jag minns så väl.....
    annars va din ask mer gul.....

tackar så hemsk mkt för alla underbara människor som hjälpt mig!
  • sessan 3
    S vali s skrev 2010-01-13 00:05:56 följande:
    Skönt att du får stilla ditt begär
    nej nej, de e inte till mig! o är ute efter asken inte godiset!
  • sessan 3
    Mimmlas skrev 2010-01-13 00:21:20 följande:
    Vad ska du med asken till om man får vara nyfiken och fråga?? :)
    för att göra en lång historia kort:
    min farmor dog förra veckan. jag har aldrig varit me om någons död nån gång än mindre en begravning. jag känner att jag vill ge henne något, som är mellan henne och mig. nått som ingen annan har med henne menar jag!
    o de jag minns som bäst är ett minne som involverar dessa kringlor!
    så ja vill ge henne detta som liksom följer med ner!
  • Mimmlas
    sessan 3 skrev 2010-01-13 00:33:14 följande:
    för att göra en lång historia kort: min farmor dog förra veckan. jag har aldrig varit me om någons död nån gång än mindre en begravning. jag känner att jag vill ge henne något, som är mellan henne och mig. nått som ingen annan har med henne menar jag! o de jag minns som bäst är ett minne som involverar dessa kringlor! så ja vill ge henne detta som liksom följer med ner!
    Jättefin tanke, verkligen :)
  • Lajdo
    sessan 3 skrev 2010-01-13 00:33:14 följande:
    för att göra en lång historia kort: min farmor dog förra veckan. jag har aldrig varit me om någons död nån gång än mindre en begravning. jag känner att jag vill ge henne något, som är mellan henne och mig. nått som ingen annan har med henne menar jag!o de jag minns som bäst är ett minne som involverar dessa kringlor!så ja vill ge henne detta som liksom följer med ner!
    Naw vad fint :)
  • sessan 3
    Lajdo skrev 2010-01-14 22:43:23 följande:
    Naw vad fint :)
    tack så mycket!
    trodde många skulle tycka det var larvigt!
  • sessan 3
    Mimmlas skrev 2010-01-14 22:40:01 följande:
    Jättefin tanke, verkligen :)
    tack så mkt!
Svar på tråden chokladask från förr