Stinky skrev 2010-01-12 23:23:48 följande:
Ja, som rubriken anger: min son, 11 månader, har kommit i en fas då han provar sin röst på massa olika sätt. Han tycker givetvis att det är döskoj, medan vi föräldrar undrar hur en sån liten kan ha en sådan röstkapacitet och ber till Gud för att slippa tinnitus. Min fråga lyder: hur länge brukar den här fasen hålla på, ungefärligen? Har ni några tips om hur man avleder honom på bästa sätt om man är ute i samhället för att uträtta ärenden m.m.? Han tycker ju att det är jätteroligt med reaktioner, så han gapar extra om han märker att han tillkallar reaktioner. Fullt normalt, men lite pinsamt ibland. Jag undanber besserwissrar som lever med näsan i böcker att svara. Jag söker svar från normala föräldrar som inte sönderanalyserar allt. Tack på förhand!
Åh, det låter exakt som min son

Han blir 1 år på lördag o han har testat rösten i ca en månad. Mina trumhinnor har nog redan spräckts, tycker mig höra lite sämre...
Det är ju så svårt att låta bli att reagera på hans skrik! Han ser ju så rolig ut när han stirrar rakt på en o tar i från tårna o verkligen SKRIKER! O minsta blick eller tendens till leende från oss ger honom ännu mer kraft att skrika

Har såååå svårt att hålla mig för skratt! O det gör ju som sagt inte saken bättre...

Jag försöker att ignorera honom men det funkar ju då så där...
Jag minns att äldsta sonen var likadan o det gick ju över. Nu är han 3,5 o skriker av andra orsaker än att trsta rösten...hua!
Så när en sak går över kommer nästa

Bara att härda ut!