• 060810

Vi som har prematura sammandragningar

hur snabbt hjälper det? hinner ju inte börja förrän imorn... tänker om det ens är lönt liksom att lägga massa pengar på det och så kanske det inte hjälper...

• 060810

okej ja men då köper jag imorn när jag kommer till Lund på inskrivningen och tar maxdos.. läkaren ville jag skulle ta 3-4 niferex om dagen! det går INTE, min mage klarar inte ens en varannan dag...

• 060810

Honungsgatan:
    Skönt att du åkte in. Jag fick åka in för 2½ vecka sen och blev då stoppad med Bricanyl.. Sen fick jag sängläge och det gick väl rätt okej. Låg ner och sen försvann mina sd... De verkar inte ha kommit tillbaka.. inte på samma sätt som tidigare i a f. Nu sitter jag här och har snart bara 2 dagar kvar till mitt snitt. Ska bli skönt att bli av med sd sen och slippa alla krämpor.

Har förresten bestämt mig för att inte klaga mer nu... :p Nu har jag klagat färdigt tycker jag! :p 

• 060810
    2små2stora skrev 2010-08-20 18:11:22 följande:
    Nu är du snart där
    Jajamensan! Därför jag inte tänker klaga längre heller... :p Nu är det städa, packa och njuta som gäller!! :) Gnälla har jag inte tid med... haha!!
  • 060810
    2små2stora skrev 2010-08-20 18:18:10 följande:
    Jag var och shoppade de sista grejerna till bebisen idag på IKEA och i morgon får jag förhoppningsvis lådorna med kläder från svägerskan så då ska jag fylla byrån. 
    På onsdag så läggs J in för observation/utredning så då går dagarna för det.  Och vips så har en hel vecka gått
    haha du har o göra du! :) skönt att allt är klart tills bebis kommer. jag tror att allt är klart här i a f. Tungan ute  
  • 060810
    honungsgatan skrev 2010-08-20 20:24:42 följande:
    schnappi i magen: Vad skönt att bricanylen gjorde sitt jobb. Mina sd är också lugnare nu. Ligger ner typ hela tiden enl. doktorns ordination.

Åh vilken pepp med bara två dagar kvar!! Lycka till!! {#emotions_dlg.flower}
    Bricanylen gjorde nog inte allt utan mer vilan.. men ojojoj vad jag klagade då.. :p men nu är jag glad någonstans att de stoppade mig och att jag ska snittas i lugn och ro på måndag.. räcker med allt som händer sen (pga missbildning hos bebben).. känner att jag vill i a f ha ett lugnt snitt för tiden efter blir ett enda kaos..

Bröt ihop lite ikväll när jag gosade med sonen och insåg att jag snart ska vara ifrån mina underbara ungar en lång tid. Fick så jävla dåligt samvete och mådde skit då.. Fan de är inte mer än 2 och 4 år gamla... de fattar ju inte varför jag kommer försvinna från dem.... 11 mil är kanske inte så långt men tillräckligt för att vi inte ska kunna ses mer än max 1 dag i veckan och då bara någon timme... Jaja jag kommer väl klara det med, men ikväll bara kom alla såna känslor över mig... blir väl värre ju närmare måndag jag kommer.. kommer nog inte ifrån mina skuldkänslor... 
  • 060810
    honungsgatan skrev 2010-08-20 21:47:12 följande:
    schnappi i magen: ja, vila ska man nog inte underskatta.

Okej, förstår verkligen din vilja att få ett lugnt snitt. Jag förstås inte föreställa mig känslorna kring besked om ett missbildat barn... Fick du veta det tidigt eller sent i graviditeten? Innebär det alltså att ni måste stanna väldigt länge på sjukhus pga av detta?

Låter onekligen som det är en tuff och omtumlande tid som väntar. Men säkert också en massa fina ögonblick och guldkorn att plocka ur kaoset någonstans. Man klarar märkligt nog så otroligt mycket mer än man tror. Det är väl någon styrkereserv som sätter in när det bli riktigt tufft.
    FIck veta på rutin ul i v. 18 så har vetat om det i nästan precis 5 månader när hon föds. Det blir en sjukhusvistelse i Lund på minst 1 månad, men kan ju ta längre tid med, men de räknar inte med mindre än 1 månad i a f.
    Har börjat blogga om allt och det kommer en adress strax! :p  så kan man läsa om man vill.. 
  • 060810
    TinaLi skrev 2010-08-21 10:32:52 följande:
    schnappi: skönt att skriva av sig lite. ska in o kika på bloggen din jag å. spännande att följa din resa. känns det tufft att få ett missbildat barn när du har två andra? eller tror u du kan parera vardagen ganska bra? svårt o säga kanske...
    Jag är lte sådär vissa dagar då jag undrar hur jag ska hålla reda på två stycken *s* o vissa dagar känner jag att jag klarar vad som helst och bara längtar till de är två, med all den syskonkärleken som kommer med det.
    Jo det är rätt tufft när man har 2 "friska" barn. (friska o friska i o f s... epilepsi, misstänkt autism, astma x2 och mjölkallergi).. Så jag är rätt prövad när det gäller speciella barn, så kanske blev utvald eller nåt.. Måste se det så! Jag hoppas och tror på att jag kommer klara detta. Jag måste för alla barnens skull. Kan inte gräva ner mig.
    Nu är det snart bara timmar kvar och jag är så sjukt nervös o rädd.. men jag ska överleva det med. kommer springa runt som en yr höna här imorn... typ inget är ju packat!! :p  bara bebisens väska! 
  • 060810
    PennyJenny skrev 2010-08-22 11:15:34 följande:
    Du fixar detta, jag tror på dig :) LYCKA TILL IMORGON ♥
    Tack vännen!! Jag tror på dig och din bebbe med!!! :)

Nu börjar nervositeten komma!! Usch bara en dag kvar nu!! Eller ja, timmar!!! Fattar inte innan hur jag kunde önska att hon skulle komma.... måste varit helt knäpp eller nåt...
    Stressar runt som en yt höna och gör typ ändå inget.... helt galet.. vill att allt ska va så bra det går när vi kommer hem sen.. får inte se ut som fan, men jag orkar inte storstäda heller.. :p bara det är röjt en väg är jag glad.. 
Svar på tråden Vi som har prematura sammandragningar