Anesis skrev 2010-01-26 13:34:22 följande:
I fredags vägde bebis enligt TUL 2550 g. "Bara" -13%, så vi var jätteglada! Förhoppningsvis kommer den ju upp i över 3 kg innan det är dags att komma ut. Det gick bra hos
BM idag. SF-måttet hade växt med 2 cm, även om jag inte bryr mig så mycket om de exakta siffrorna på det längre, bara skönt att det ökar. Ligger ju fortfarande under nedersta kurvan... Allt annat var bra också, d.v.s. mina värden och bebisens hjärtljud. Har varit fixerad i ett par veckor nu, så den är "redo". Men jag tycker den ska stanna några veckor till! Jag börjar min ledighet på måndag och vill hinna njuta lite av den innan det är dags för förlossning! Håller tummarna för att er bebis växer ordentligt tills det är dags för ert nästa TUL! När var det nu?
jämfört med mig så väntar ni en "stor" bebis då

vilken vecka är du i nu igen?
mm man ska väl inte stirra sig blint på måtten eftersom dom oftast är mindre än väntat. min är inte fixerad än men det blir den väl snart antar jag...jo det är klart bebis får stanna så länge som möjligt, fast samtidigt börjar jag ställa in mig på att min kommer titta ut lite innan. jag vill iaf slippa gå över tiden!! men det tror jag man slipper när man har tillväxthämmat barn..
Jag ska göra nästa TUL om först två veckor så tills dess kan ju bebis ha gått upp mer!