Jag kom inte på något bättre skrev 2010-01-13 17:09:37 följande:
Vad bra tt du fortfarande gillar din! :) hoppas jag gör det också.Det kommer absolut vara min första och enda tatuering, eller ja, tills jag får fler barn, är inte så mycket för andra sorters tatueringar. Men jag vill göra något som påminner mig om mina barn :) Tack! okej :)nej, såklart jag kan vänta ett år eller två eftersom jag kunnat vänta 3 år redan ;)Men Jag har inte växt någonting alls de senaste 2 åren, och det kommer vara en enfärgad, liten tatuering, som inte är för alltid om man inte vill. Okej :) okej, hoppas det gick bra för din mamma!Jag har väldigt länge velat jobba inom vården av något slag, först var det veterinär, men går jag en linje till att bli undersköterska, och sen utbilda mig vidare till sköterska eller något liknande. Välbetalt och något för mig, har alltid haft lätt för just medicin, vård och omsorg, så det passar mig jätte bra :) och där så tror jar inte att det spelar någon större roll med en liten text på armen ;)Ja storleken på texten ska jag självklart prata igenom med en tatuerare först. Min bonuspappa har en tatuering som han gjorde då han var kring 20, nu, 30 år senare så ångrar han sig inte, som tur är, dock så har musklerna blivit lite mindre, så konturerna är inte lika starka. Det är därför jag även funderar att göra på foten. Är dock lite orolig inför nästa graviditet då man kan svälla upp på fötterna..
Så mycket sväller ju inte fötterna att en tatuering skulle bli påverkad, det är ju skillnad om du skulle välja att göra den på magen, då är risken större. även om man upplever att fötterna är stora så är det ju hur mycket huden tänjs som har betydelse, och det är inte mycket tänjning på fötterna.
Jadå min mamma är på bättringsvägen och nu delar vi smärtan i och med min tatuering, detta blir ju någonting jag kommer att minnas hela livet.
Jag vill också göra en tatuering för min kommande son, så jag förstår precis hur du känner för tatueringen, men jag menar ändå att du kanske kommer på något bättre som kan representera din dotter, eller så kanske du vill ha ett annat ställe osv. Och inte för att låta som en gammal tråkig tant, för det är jag inte, men jag skulle absolut vänta tills jag blev myndig om jag var du. Jag gjorde en navelpiercing som 15-åring, och ångrar det nu när jag är höggravid och har fått fula ärr pga den... Hade jag tänkt på det då så hade det inte blivit någon piercing, det kan jag lova.