• Jag kom inte på något bättre

Tatuering

Hej, om eran 16 åriga dotter ville ha en tatuering, inte nån stor, bara ett person nummer (eller liknande) på insidan av handleden, hur skulle ni vilja att hon sa det isåfall?

(Jag har inte så bråttom, men jag skulle absolut vilja ha min dotters person nr, 09.10.21, eller hennes namn som är på 6 bokstäver, på tillexempel insidan av handleden. Eller på foten.)

~Alicia, Min Eviga Sol I Mörkret~
  • Svar på tråden Tatuering
  • mama86

min sambo har en del tatueringar och första gjorde han innan 18 med sin pappa. och det var en seriös tatuerare, riktig studio. så det finns visst seriösa som tatuerar under 18

Samsmamma skrev 2010-01-13 10:43:57 följande:
    Jag tror absolut att man kan ångra ett motiv även om det representerar ens barn. Framför allt om det inte är ett "riktigt" motiv (förstår du vad jag menar?), jag tror att man kan ångra det för att man inte längre tycker att det är så fint eller roligt. Vad jag menar med ett "riktigt" motiv är tex en motorcykel för ens pappa som älskar motorcyklar, eller en viss typ av blomma för ens mamma som älskar just dessa blommor, eller en karp för att representera förändring (nu är ju karpar jättevanliga tatueringsmotiv så det skulle jag nog inte vilja göra ändå). Om man har en dotter som heter Lilian kan man göra en lilja, osv. Framför allt annat, så tycker jag att man ska vara myndig, precis som tatuerarna vill att man ska vara. Regeln finns av en anledning. När jag var 16 ville jag tatuera en stor sol i svanken, det skulle jag inte vilja ha idag...
    Ok. Jadå jag förstår exakt vad du menar, jag har också tänkt på det, men det finns nog inte så mycket för just "Alicia".. :/

Jo jag vet, det är ju vissa tatuerare som är med i ett "förbund" där de vägrar tatuera underåriga, vilket jag tycker är bra eftersom de flesta tonåringar vill ha en tatuering bara för att ha en.

(Ta inte illa upp ifall någon har en sådan tatuering)
    Men jag skulle nog aldrig vilja ha en sol någonstans! :P
  • Samsmamma
    Jag kom inte på något bättre skrev 2010-01-13 10:49:49 följande:
    Ok. Jadå jag förstår exakt vad du menar, jag har också tänkt på det, men det finns nog inte så mycket för just "Alicia".. :/Jo jag vet, det är ju vissa tatuerare som är med i ett "förbund" där de vägrar tatuera underåriga, vilket jag tycker är bra eftersom de flesta tonåringar vill ha en tatuering bara för att ha en.(Ta inte illa upp ifall någon har en sådan tatuering)Men jag skulle nog aldrig vilja ha en sol någonstans! :P
    Precis, inte jag heller! Därför var det väl en himla tur att jag inte fick tatuera mig innan jag var myndig? :)
  • Mrs Charles

Det här med att ångra tatueringar.. Så länge det inte är en stor blaffa så är det väl inte hela världen om man ångrar sig. Man kan 1. Tatuera över motivet/bygga på det eller 2. Ta bort den vilket iofs kostar men det är inte sjuka summor som man inte kan spara till.
    Jag gjorde min första när jag var 16 och den är verkligen skitful, det är ingenting jag direkt ångrar men jag hade inte gjort om den om jag fick välja idag. Jag kommer att göra om den när jag vet vad jag vill ha istället!
    Folk tar tatueringar på så stort allvar, vilket såklart är jättebra, däremot är det inte som att det inte finns någon återvändo.
    Vill du ha dotterns personnummer så gå for it, det om något skulle ju inte vara så svårt att ta bort, om du mot all förmodan ångrar dig om 20 år.

• mama86

jag har själv en tatuering med min sambos namn. den gjorde jag för ca 4 år sen. men den känns som att jag aldrig kommer ångra. det är barnens far och min stora kärlek så det skulle inte spela nån roll om vi gick isär, jag vill ändå ha den.

Samsmamma skrev 2010-01-13 10:46:15 följande:
    dessutom är handleden inte en jättebra plats att tatuera, som 16-åring vet man inte vad man ska jobba med i framtiden och tatueringar som inte går att dölja kanske inte är så populärt på arbetsmarknaden.
    Nä jag vet, det är därför jag vacklar med vars jag ska ha den.
    Samsmamma skrev 2010-01-13 10:51:11 följande:
    Precis, inte jag heller! Därför var det väl en himla tur att jag inte fick tatuera mig innan jag var myndig? :)
    jo, men vad representerade den?
    Mrs CkE skrev 2010-01-13 10:55:48 följande:
    Det här med att ångra tatueringar.. Så länge det inte är en stor blaffa så är det väl inte hela världen om man ångrar sig. Man kan 1. Tatuera över motivet/bygga på det eller 2. Ta bort den vilket iofs kostar men det är inte sjuka summor som man inte kan spara till. Jag gjorde min första när jag var 16 och den är verkligen skitful, det är ingenting jag direkt ångrar men jag hade inte gjort om den om jag fick välja idag. Jag kommer att göra om den när jag vet vad jag vill ha istället! Folk tar tatueringar på så stort allvar, vilket såklart är jättebra, däremot är det inte som att det inte finns någon återvändo. Vill du ha dotterns personnummer så gå for it, det om något skulle ju inte vara så svårt att ta bort, om du mot all förmodan ångrar dig om 20 år.
    Ok, nä det skulle inte vara en enda stor blobb på handleden/foten, utan ganska tunn text och liten i sig. Jag är itne den som vill göra stora maffiga tribals eller döskallar, inte en "tatueringstjej" överhuvudtaget, men dotterns namn/personnr vill jag ha ^^
    mama86 skrev 2010-01-13 10:59:01 följande:
    jag har själv en tatuering med min sambos namn. den gjorde jag för ca 4 år sen. men den känns som att jag aldrig kommer ångra. det är barnens far och min stora kärlek så det skulle inte spela nån roll om vi gick isär, jag vill ändå ha den.
    ok, vad bra att du int eskulle ångra det ifall ni gick isär, det är väl det som är risken att tatuera in sin pojkväns/sambos namn.
  • mama86
    Jag kom inte på något bättre skrev 2010-01-13 11:04:46 följande:
    ok, vad bra att du int eskulle ångra det ifall ni gick isär, det är väl det som är risken att tatuera in sin pojkväns/sambos namn.
    man får ju därimot många blickar kommentarer och så när någon vill se.
    som att "jaha ja vi får väl hoppas det håller" osv.
  • Mrs Charles
    Jag kom inte på något bättre skrev 2010-01-13 11:03:43 följande:
    Nä jag vet, det är därför jag vacklar med vars jag ska ha den. jo, men vad representerade den? Ok, nä det skulle inte vara en enda stor blobb på handleden/foten, utan ganska tunn text och liten i sig. Jag är itne den som vill göra stora maffiga tribals eller döskallar, inte en "tatueringstjej" överhuvudtaget, men dotterns namn/personnr vill jag ha ^^
    Nä och har du på handleden kan du om du vill dölja den med en klocka eller armband.
  • Mrs Charles
    mama86:
    Jag har också en tatuering över hela låret med en banner där jag ska skriva in min mans namn och vårt bröllopsdatum.
Svar på tråden Tatuering