Samsmamma skrev 2010-01-13 10:46:15 följande:
dessutom är handleden inte en jättebra plats att tatuera, som 16-åring vet man inte vad man ska jobba med i framtiden och tatueringar som inte går att dölja kanske inte är så populärt på arbetsmarknaden.
Nä jag vet, det är därför jag vacklar med vars jag ska ha den.
Samsmamma skrev 2010-01-13 10:51:11 följande:
Precis, inte jag heller! Därför var det väl en himla tur att jag inte fick tatuera mig innan jag var myndig? :)
jo, men vad representerade den?
Mrs CkE skrev 2010-01-13 10:55:48 följande:
Det här med att ångra tatueringar.. Så länge det inte är en stor blaffa så är det väl inte hela världen om man ångrar sig. Man kan 1. Tatuera över motivet/bygga på det eller 2. Ta bort den vilket
iofs kostar men det är inte sjuka summor som man inte kan spara till. Jag gjorde min första när jag var 16 och den är verkligen skitful, det är ingenting jag direkt ångrar men jag hade inte gjort om den om jag fick välja idag. Jag kommer att göra om den när jag vet vad jag vill ha istället! Folk tar tatueringar på så stort allvar, vilket såklart är jättebra, däremot är det inte som att det inte finns någon återvändo. Vill du ha dotterns personnummer så gå for it, det om något skulle ju inte vara så svårt att ta bort, om du mot all förmodan ångrar dig om 20 år.
Ok, nä det skulle inte vara en enda stor blobb på handleden/foten, utan ganska tunn text och liten i sig. Jag är itne den som vill göra stora maffiga tribals eller döskallar, inte en "tatueringstjej" överhuvudtaget, men dotterns namn/personnr vill jag ha ^^