• Shagwell

Älska din svärmor!

Jag tycker det är så synd att många tjejer tycks ha problem med svärmor, varför är det så?? Problemet med killarna som har problem med sin svärmor (tjejens mamma) verkar ju betydligt färre..Är det för att mammorna står närmre sina döttrar och är med på ett annat sätt?

Jag kan erkänna att jag kanske inte drar jämt med svärmor alla gånger men så är det ju i livet, stort som smått. Vi är ärliga, öppna och olika men också lika. Vi har TRE gemensamma kärlekar: sonen(min sambo) barnbarnen/dottern och sonen. Det borde förena mer än sätta split tycker jag :_)

Min svärmor är fantastisk på många sätt, ställer alltid upp och passar barnen, tar gärna dem på eget initiativ för att hon vill umgås med dem. Vi hittar på mycket  ihop, bara hon och jag och barnen. Jag vill att mina barn ska älska sina mor och farföräldrar lika mycket. Ibland gaddar vi ihop oss mot sambon*s* vilket han förstås inte gillar alla gånger..men det är skönt att ha henne som medmänniska, kompis och stöd.

Jag blir så ledsen att höra bland mina vänner & bekanta de som ogillar sin svärmor och som så tydligt visar det. För barnens skull - knip igen!! Minns från egen barndom att min mammas "hat" för svärmor svärtade av sig på mig....Nu vart deras relation frostig av anledningar, farmor vart inte alltid så snäll mot min mamma så till viss del vart ju min mammas agg mot henne befogat. Men på ett annat sätt så stal det ju lite av min förmåga att älska min farmor och farfar.

Var glad åt att du har en svärmor i livet, en som engagerar sig och bryr sig om er som familj. Hellre att de lägger näsan i blöt för mycket än inte alls. Oh i mitt fall, så kan jag säga till svärmor när det blir för mycket och hon respekterar det och retirerar lite grand

Tack du för att du finns

• Svar på tråden Älska din svärmor!
  • ica

Jo, men när man inte orkar att svälja mer. Jag märker att jag minimerar umgänget då svärmor bara gör mig trött och less.

• Jane Roe

Klart att du älskar din svärmor TS. Älskar min också. Men skulle vi älska dom om:

-Började klippa barnens hår utan att fråga
    -Torka barnen i ansiktet med disktrasa trots att vi sagt ifrån
    -Doppar barnens nappar i likör för att de ska somna
    -Själ våra dildos
    -Själ barnens leksaker
    -Snackar skit om oss bakom ryggen
    -Berättar hur otillräckliga vi är som kvinnor
    -Tränger sig på och vägrar lämna huset

osvosv..

Hahaq, förstår att det finsn dom som hatar sins värmor på forumet =P

¤- Kärlek är Perser -¤
  • Leo1977

Haha, ja det beror nog på hur de är och vad de gör. Svårt att älska en svärmor som gör så mycket dumheter. :)

• Bonanza

Tja, min svärmor skiter fullständigt i ett av sina barn (min man) och två av sina sex barnbarn (våra barn). För syns skull så låtsas hon att hon bryr sig, men det gör hon inte. Så nej, jag tänker inte älska henne. Jag föraktar hennes känslolöshet gentemot sitt eget barn, men bryr mig inte i övrigt.

Mina barn har ingen egentlig farmor, så det finns ingen relation jag kan skada med min icke-kärlek.

• ica
    GreatMaffian skrev 2010-02-03 13:56:23 följande:
    Nej, jag hatar min svärmor! Hon kritiserar ALLT vi gör! Hon är alltid negativ till alla våra beslut, Hon anses sig själv veta bäst! Hon lyssnar INTE på andra.. Något större intresse för barnbarnet har hon heller inte, Hon ville ju ha barnbarn, tyvärr vart hon farmor istället för mormor (Blir säkert bättre när hennes dotter får barn, då blir väl de barnbarnet något alldeles extra antar jag) Ja, det enda intresset som är stort som vi har här hemma, det är vår hund, Tänka sig att hon anser sig veta MER om vår hund än vad vi gör, verkar hon TRO på i alla fall..=/ (har ju själv bara haft hundar sedan jag va 11 år, är 31 idag) Men HON vet bäst Fastän hunden aldrig lyssnar på henne. Hon har försökt sära på mig & sambon i 8 år, har ä'nnu inte lyckats & fortfarande ger hon nte upp, hon tror att det är JAG som drar hennes son emot henne, men det har hon sig själv att tacka för! Varken jag eller hennes son har någor possitivt att säga om henne.. Nej, & själv har jag nog gett upp tanken på att hon & jag någonsin kommer kunna tycka bra om varandra.
    Känner också igen mig i historien tyvärr. Inte med hunden men att hon alltid vet bäst även inom mitt yrkesområde. Trots att jag har utbildning och lång erfarenhet. Så jag minimerar umgänget. Hon får varannan jul inte mer. I julas ringde hon återbud för att hon var sjuk med 3 timmars varsel. På juldagen var hon på mellandagsrean. Men i år är julen min!!!
  • Sommarlöv

Min svärmor kan vara skitjobbig, men för det mesta tycker jag hon är störtskön. Hon pigg som en mört och jag tror hon kommer bli över 100 år. Jag hoppas faktiskt det!

• LinnElin

Jag gillar min svärmor. Tyvärr kan hon inte den bästa svenskan och jag är inte speciellt duktig på spanska men vi försöker föra någorlunda konversationer så att vi ska lära känna varandra bättre. Hon är genomgo och älskar både sin son och vår dotter. Har inget ont alls att säga om henne.

★(¯`°?.¸ ღ♥ Linnéa 100107 ♥ღ¸.?°¯)★
  • JBC

Alla kan ju inte älska sina svärmödrar. har inte haft några problem med mina tidigare killars mammor och min nuvarande har vi ingen kontakt med, dock är svärfar så det både räcker och blir över.....

• marmelade

Härligt att höra att du trivs med din svärmor! Men en del har ett rent helvete med sin svärmor och kämpar ihjäl sig för att det ska funka iallafall för sin mans skull. Biter ihop och tar hur mycket skit som helst. Nej, jag försöker få det att funka, det får räcka för mig.

• Duefigli

Jag har en underbar svärmor! Hon är nästan som en slags extramamma åt mig och dessutom världens bästa farmor till våra barn. Jag är så tacksam över att hon finns och jag vet att jag är lyckligt lottad.

Hon har en fingertoppskänsla för var gränserna går och vad hon kan lägga sig i, och hon framför "förslag" eller råd på ett väldigt snyggt sätt :)

Svar på tråden Älska din svärmor!