Funäsdalen?
Någon som varit i Funäsdalen? Har bokat nyårshelgen där och har aldrig varit mer norrut än Dalarna. (Katastrof - jag vet!). Är det bra och fint där? Kan ni rekommendera det?
Tips och tankar mottages gärna!
Någon som varit i Funäsdalen? Har bokat nyårshelgen där och har aldrig varit mer norrut än Dalarna. (Katastrof - jag vet!). Är det bra och fint där? Kan ni rekommendera det?
Tips och tankar mottages gärna!
Åh, kul att höra! Det blir nog inte så mycket skidåkande, men kanske en tur med skoter?
Någon mer som har någon erfarenhet av detta ställe?
Härligt! Då har vi valt ett bra ställe då! Det lät väldigt mysigt, men man vet ju aldrig. Skönt att ni kunde bekräfta!
Någon mer?
Min dröm är att få åka häst&släde...DET hade varit mysigt!
Åh så kul att höra! Det ska bli sååå mysigt...och romantiskt.
Hoppas bara att det blir en snörik vinter.
UGhh...då gäller det att klä sig varmt! Men 25 minus föredrar jag nog faktiskt på nyår mer än 2 minus och regn som det ofta är i södra Sverige.
Tack snälla Eddan!
Vi tar egen bil och det känns ju rätt nu med tanke på vad du skrev! Killen har bokat skoterdag nu, det ska bli kul! För vi är inga skidmänniskor någon av oss. Sen blir det väl lite bastu och bad också. Häst&Släde får vi väl se om vi kan få tid för också, det hade verkligen varit underbart!
Vet du har man kör bästa vägen från Göteborg? När jag sökte på nätet så fick jag en väg som gick genom Norge...? Kan det verkligen stämma, att det är närmsta vägen?
Tack och kram!
Ingen som vet vägen?
Tack Eddan! Får undersöka detta närmre, är det någon mer som vet så hojta gärna.
Man vill ju gärna åka på bra vägar när man ska ut och halka i kalla december.
*längtar*
Nä det var inte så svårt, jag sökte lite på nätet och hittade Hotell Funäsdalen, det lät så himla mysigt så där fick det bli!
Det var inte så himla dyrt, men det beror ju lite på vad man har för budget, hur länge man vill stanna och så. Ring upp och kolla!
Fast, skidor ska vi inte åka, ingen av oss kan - eller är särskilt intresserade. Men skoter och annat kul ska vi ägna oss åt!