• TrollBoll

    Gravida/föräldrar i Växjötrakten - del 7

    Detta är en tråd för oss som har eller planerar barn eller som är gravida här i Växjötrakten.
    V
    i är redan inne på tråd nummer 7. Vilken succé våran prat- och fikatråd är!!

    Gamla som nya är välkommna in!!


    Här hittar ni vår BF/barn-tråd!

    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m47991591.html
    Elliot 090203
  • Svar på tråden Gravida/föräldrar i Växjötrakten - del 7
  • TrollBoll

    Jag för över listan på matträffen i nästa vecka, så den inte tappas bort!!
    Lägger även till mig själv på onsdagen också.

    MÅNDAG 18/1
    Englavakt
    Simphony
    Vägen...
    Linda 78
    Draken85

    TISDAG 19/1
    Ilya
    Englavakt
    Simphony
    Vägen...
    Linda 78
    Draken85
    TrollBoll


    Elliot 090203
  • TrollBoll
    Mars: Jobbigt att hon inte vill äta som hon ska, men du kan ju ha helt rätt i att det är vaccinationspåverkan som är boven, så jag håller tummarna att hon börjar äta som hon ska snart igen!!
    Ska bli kul att se er igen på tisdag!
    Elliot 090203
  • Simphony

    Gokväll! Det verkar som om vi trots allt kommer kunna hänga en del med er under våren. Idag har jag bestämt mig för att skjuta på praktiken en termin och göra den till hösten. Istället ska jag läsa vetenskapsteori och skriva min c-uppsats. Så lite skola blir det ändå förståss, men mer hemma! Det känns som ett bra beslut. 

    Mars: Skönt att det blivit bättre med ätandet, får hoppas att den tillfälliga nedgången beror på vaccinet. Elvira har också ätit jättedåligt nu när hon varit sjuk, så på bvc klagade de nu på att hon inte gått upp i vikt denna gången heller. Jag vet inte vad vi ska göra annorlunda, vi försöker peta i henne mat och hon har äntligen börjat äta välling med god aptit. Men hon är pigg och glad för det mesta så hon mår väl i alla fall, det är huvudsaken, sen kunde man ju önska att det ville visa sig lite på vikten också.

    På tal om tänder så är vi efter jul och nyår även här två tänder rikare och hon visar gärna detta genom att snabbt som attan dra in folks fingrar i munnen och bita tag!


    ♥ Nellie 050331 ♥ Elvira 090314 ♥
  • Il y a

    Mars: Hur är det med Wilma? Har hon piggnat till nu? Simphony: Skönt att ha tagit ett beslut :) Och jag håller med, det verkar som att det blir jättebra! Nu ser det ut som att tisdag är den populäraste dagen för restaurangbesök. Jag bokar bord i helgen vem vet någon mer kanske vill följa med). Klockan 18 ifall ingen har något att invända. Jag passar på att fråga om de vill ha beställningar i förväg. TISDAG 19/1 Ilya Englavakt Simphony Vägen... Linda 78 Draken85 TrollBoll

  • Englavakt

    Hej allihop!
    Här har Lewisia åkt på magsjukan/vinterkräksjukan. Varit dålig sedan i onsdags, men det verkar gå åt rätt håll nu! (peppar, peppar) Hon har knappt ätit någonting under dessa dagar, så jag räknar med en ny viktminskning..
    Åtta tänder har hon fått med, varav en är en kindtand. Hon flinar gärna upp sig och visar gaddarna, men inte på uppmaning från mig för fotografering!!
    Theo är hos sin farmor och farfar hela helgen. Farmor hämtade honom efter jobbet i eftermiddags så här har vi en lugn helg framför oss. Förutsatt att vi andra inte åker på magsjukan såklart. {#lang_emotions_surprised}Ilya: Det stod ngt på hemsidan om att om man var 10 pers eller mer så skulle man förbeställa maten. Men lika bra att höra med dem kanske för säkerhets skull!

    Angående middagen så hoppas jag på att jag kan följa med, beror ju på om sjukan försvinner här. Vill absolut inte riskera att smitta ner er så ni och era små också blir sjuka!

    Trevlig helg allihopa!


    (_¸.?*♥ Theo 21/8 -05 ♥ Lewisia 12/2 -09 ♥*?.,_)
  • Mina småtroll

    Hallå alla!

    Wilma är fortfarande dålig men känns nu bättre. Var på vårdcentralen igår eftersom hon snyter otroliga mängder grönt...usch. O har varit rejält hängig o inte velat leka. HOn har inte heller ätit, inte sen i måndags. Men hon har druckit en del välling iaf, så vi får se vad som sker.

    Magsjukan är trist...mannen hade det ett par dagar innna nyårsafton men vi andra klarade oss!

    Simphony, vad jobbigt med Elviras vikt...vad säger dom? Får ni komma till nån dietist eller liknande?

  • Simphony

    Mars: Nu vill de bara att vi kommer lite oftare och väger och ser om det kanske beror på att hon varit sjuk och sådär. Jag oroade mig tillräckligt när Nellie var liten så nu försöker jag att inte göra det. Nellie gick inte heller upp som hon borde och det var en väldig massa turer fram och tillbaka mellan bvc, sjukhus, dietist, olika närings/energipulver osv, vilket jag tror ledde till mer stress och oro än vad det gjorde gott. Men hon är nu en pigg och glad snart 5-åring, bara något mindre än de flesta andra.. ;) Vad sa de om Wilma på VC? Hoppas att hon piggnar på sig snart. Jobbigt när de små blir sjuka och man inte vet vad som är fel. :(

    Englavakt: Magsjukan är ingen hit, sambon och Nellie hade det för ett tag sedan men jag och Elvira har klarat oss! Än så länge i alla fall.


    ♥ Nellie 050331 ♥ Elvira 090314 ♥
  • Il y a

    Nu har jag bokat bord på Venezia på tisdag klockan 18 för sju personer {#lang_emotions_laughing}
    Det ska bli kul!


    Alva 20090322
  • Englavakt

    Hej vänner!
    Jag upptäckte precis att jag inte kan följa med ikväll.. vi har städvecka på dagis, vilket jag totalt hade missat. Såg det nu när jag skulle kolla en annan familjs schema. Typiskt!
    Så det får bli nästa middag för min del!
    Hoppas att ni får det trevligt imorn!
    Kram på er


    (_¸.?*♥ Theo 21/8 -05 ♥ Lewisia 12/2 -09 ♥*?.,_)
  • vägen är aldrig lång till en vän

    Hej vänner!

    Jag kan tyvärr inte heller följa med i morgon. Har en liten sork som är het som en bakugn här hemma. Han sover förvisso mkt men när han är vaken vill han bara vara nära nära och piper ynkligt. Lille skrot. Inte lätt när de små inte e piggelina. Förlåt om jag ställer till det med middagen. Hade hemsktgärna följt med. Men av förklarliga skäl blir jag hemma. Njut av maten för mig oxå. Den är supergod där!

Svar på tråden Gravida/föräldrar i Växjötrakten - del 7