• Skehamn2010

Vad tycker du om svindyra märkeskläder på barn?

Det finns ju ingen anledning till att köpa svindyra kläder till små bebisar tex så jag skulle säga att såna föräldrar bara vill glänsa och visa att dom har pengar. Den uppfattningen får jag iallafall.

Vad tänker du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om svindyra märkeskläder på barn?
  • smoothiz
    Analoga skrev 2010-01-29 22:13:19 följande:
    Därför att kläderna egentligen inte är finare generellt än andra kläder. Det är märket som lockar. Märket.
    nej det tycker jag inte stämmer alls....här var du alldeles för generaliserande..en del märkesär mycket snyggare än andra, en del inte alls...det är väldigt olika..men att alla köper märkeskläder för märkets skull är bullshit rent ut sagt...
    I would rather die standing up, than live life on my knees...
  • binzela
    inyourface skrev 2010-01-15 20:17:34 följande:
    Min storasyster köpte svin dyra nikeskor till hennes son när han var 3 veckor gammal. Han kunde ha dom i kanske en månad sen fick dom slängas. Känns otroligt onödigt. Speciellt när dom har skulder och sånt.... jaja, men hon är en sån som vill glänsa... har alltid varit.Och nej, jag är inte avundsjuk. Även om jag haft miljoner på banken hade jag ändå inte köpt skor för 900kr till mitt barn som kan ha dom en månad. Det är att spotta mina föräldrar i ansiktet eftersom dom levde väldigt fattigt när de var små...nej någon måtta får det vara...
    de kostar bara 250 kr
    Olivia 070417 & Emelie 080925 jagrebeccamirjamkarin.blogg.se
  • binzela
    kaffe skrev 2010-01-15 23:15:49 följande:
    Är inte ett dugg avundsjuk faktiskt Har mer än råd att klä mina barn i dyra märkeskläder om jag tyckte det var viktigt, men det tycker jag inte.  Såna uttalande talar ganska bra om vilken typ av föräldrar det är som köper märkeskläder till sina barn...Det som stör mej dock, är att om det är några barn som står jämte och tittar på när dom andra barnen leker, så är det alltid barnen med dyra kläder. Dom får inte fläcka ner dom. Jag tycker inte barn ska behöva tänka på det, utan få rumla runt och leka så mycket dom vill.
    hållr med eller vad man ska säga!
    Om barnet har en burberry tröja och föräräldern säger: det är en dyr tröja, du får vara försiktigt mm.
    Sådana förräldrar så jävla irriterande, ursäkta språket!

Min systerdöttrar(i detta fall går bara en på dagis) bär ralph lauren, burberry, guess, armani, DKNY, tommy hilfigher mfl. på dagis!
    Den älsta som går på dagis och är 2 år gammal har en ralph lauren jacka för 2000 kr, är de mindra rädda om den som en lindex jacka, nej!
    De får leka lika mkt i det som i en H&M tröja.
    Den minsta som är 1 år gammal har uggs men båda klär sig även i lindex overaller, lundmyr, molo, zara osv.
    Men 2/3 av deras garderober är märkes plagg, båda äger hela ralph lauren kollektionerna från vintern 09!
    Men de det igentligen handlar om är att ha välklädda barn i mina ögon!
    Olivia 070417 & Emelie 080925 jagrebeccamirjamkarin.blogg.se
  • Jastner

Jag valde första alternativet. Eftersom barnen växer så snabbt och inte alls bryr sig om märken så tycker jag att det är helt onödigt att köpa dyra kläder till dem.
    Jag däremot växer inte...

• Verkligen

Inget fel med det, finns ju så söta kläder i bra märken som SVEA osv. Synd bara att barnen växer så det knakar.
    När min tjej blir lite större ska hon få en söt Adidaddräkt men dom är väl inte dyra. Vet inte vilka märken ni räknar som dyra? Marc Jacobs och Prada eller?

♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.somvemsomhelst.blogg.se
  • Jane Roe

Lägger mig i igen.
    Det är väl inte onödigt om man har råd ? Tvärtom...
    I mina ögon är dyrare kläder = bättre kvalité, ekologiskt osv.

¤- Kärlek är Perser -¤
  • Cloud Berry

Svindyra märkeskläder som Burberry, gant, DKNY, D&G och liknande är inget för min plånbok.

Däremot kläs ungarna i billiga pop, molo, katvig, moonkids, hummel, hm och lindex-plagg.

• Jastner
    Jane Roe skrev 2010-02-08 23:36:21 följande:
    Lägger mig i igen.Det är väl inte onödigt om man har råd ? Tvärtom...I mina ögon är dyrare kläder = bättre kvalité, ekologiskt osv.
    Jag tycker miljömässigt sett att det är bättre med second hand.
    Kvalitetsmässigt kan ett billigt plagg vara lika bra som ett dyrt.

Men självklart får alla lägga pengar på vad de vill.
    Mina barn gillar ändå mest att ha på sig omatchande, fula kläder (helst med Star Wars-tryck) så jag lägger hellre pengar på kläder till mej själv.
  • Mummy

Köpte några par Levisjeans till barnen och jag märker absolut skillnad på kvalité om man jämför med jeans från tex Lindex, HM eller liknande. Dessutom väldigt snygga

Svar på tråden Vad tycker du om svindyra märkeskläder på barn?