kaffe skrev 2010-01-15 23:15:49 följande:
Är inte ett dugg avundsjuk faktiskt Har mer än råd att klä mina barn i dyra märkeskläder om jag tyckte det var viktigt, men det tycker jag inte. Såna uttalande talar ganska bra om vilken typ av föräldrar det är som köper märkeskläder till sina barn...Det som stör mej dock, är att om det är några barn som står jämte och tittar på när dom andra barnen leker, så är det alltid barnen med dyra kläder. Dom får inte fläcka ner dom. Jag tycker inte barn ska behöva tänka på det, utan få rumla runt och leka så mycket dom vill.
hållr med eller vad man ska säga!
Om barnet har en burberry tröja och föräräldern säger: det är en dyr tröja, du får vara försiktigt mm.
Sådana förräldrar så jävla irriterande, ursäkta språket!
Min systerdöttrar(i detta fall går bara en på dagis) bär ralph lauren, burberry, guess, armani, DKNY, tommy hilfigher mfl. på dagis!
Den älsta som går på dagis och är 2 år gammal har en ralph lauren jacka för 2000 kr, är de mindra rädda om den som en lindex jacka, nej!
De får leka lika mkt i det som i en H&M tröja.
Den minsta som är 1 år gammal har uggs men båda klär sig även i lindex overaller, lundmyr, molo, zara osv.
Men 2/3 av deras garderober är märkes plagg, båda äger hela ralph lauren kollektionerna från vintern 09!
Men de det igentligen handlar om är att ha välklädda barn i mina ögon!