Inlägg från: sweetyz |Visa alla inlägg
  • sweetyz

Skönlitterär text

Detta bådar inte gott har just nu tittat på vad för uppgifter vis ka starta lärarutbildningen med och jag vill gärna ligga steget före så jag har försökt att hitta svar på denna fråga utan resultat.
    Välj en skönlitterär text som beskriver förskolan/fritidshemmet/grundskolan/gymnasieskolan på ett intressant. Det var väldigt längesedan jag gick i skolan sist och när jag läste en bok sist kommer jag inte ihåg var ska jag söka? hjälp!

• Svar på tråden Skönlitterär text
  • sweetyz

Ja tack sjjälv hittar jag ingen vet inte vart jag ska söka

• sweetyz

tycker själv att den är svår hittar inga citat på nätet

• sweetyz

Grundskolans tidiga år hade jag tänkt,. Detta ska vara en enkel uppg, vi börjar inte förrän på måndag men kan se uppg redan nu och denna ska vara klar på tisdagen så man har ju inte en möjlighet att läsa en bok på en dag. Därför trodde jag att man kunde hitta citat på nätet.

• sweetyz

Det står precis still i huvudet,. börjar få panik,. har säkert sett en film som innehåller skolan men jag kommer inte på något citat.

• sweetyz

Har nu kommit på en bok som jag själv tycker beskriver skolan och lärarens bemötande men jag måste hitta texten det är det som jag tycker är svårt, iom att jag läser inte böcker utan har ljudböcker,. den boken jag tänker på är pepparkakshuset av carin gerhardsen,

• sweetyz

Nä svårigheter att läsa har jag inte det är det att jag är mammaledig och har hund så jag är ute och går lyssnar jag alltid på en ljudbok just föra att man inte har tid att läsa just nu när man har en liten.

Jo anna
    japp ska läsa pedagogiskt arbete 1 nu, ska bli spännande

• sweetyz

Ska också läsa på distans via falun,.vart ska du läsa?

• sweetyz

Var på bibblan idag så nu är den uppg. klar känner att jag vill ligga lite före :)

• sweetyz

Jag missuppfattade uppgiften först trodde att man kunde skriva om lärarnas roll mm men när jag läste uppgiften igen förstod jag att det är själva skolan man ska beskriva,.. så jag har hittat två texter båda är ifrån ondskan så nu har jag börjat på att skriva om en lärare jag minns,.. Sen ska jag försöka orientera mig fronter :). Jag letade också texter som en galning på nätet utan att hitta något så jag gick till bibblan :) hoppas du också hittar något snart :)

• sweetyz

Vad hittade du för text? Jag har läst lite i boken skriva för att lära.
    Bor du nära skolan? ska du in dit i morgon på uppropet eller väntar du tills första träffen, själv har jag redan bokat boende på falufängelset till första träffen :)

Svar på tråden Skönlitterär text