• pej

    1:an 2006, planerar syskon, del 4

    Kramar till Mina för äckelmensen!

    Och kramar till Fossing för många blandade känslor!

    Och vad tusan, kramar till VSBT också, för att du har fått vänta så länge!

    Vi är väl inte så många fler som är någorlunda aktiva här?


    Ska det vara så j***a svårt att göra en bebis??
  • pej

    VSBT: Dumma dumma kropp! *kramar om* Hoppas att du får några bra svar hos gyn på tisdag. Cysta kanske? Har fått för mig att det kan orsaka spottings. Fast jag vet ju att man inte ska lita på allt man läser här på FL...

    Välkommen Svägerskan! Förstår att du och Fossing känner varann...


    Ska det vara så j***a svårt att göra en bebis??
  • pej

    Hej mina vänner!
    Jag läser och läser, men har typ noll inspiration att författa egna inlägg för stunden. Rejält förkyld med ögoninflammation, very nice!  Satans dagisbaciller att bita bäst på föräldrarna!!

    Härligt att du fick träffa en bra gyn VSBT, och att det händer grejer nu! Nu hoppas vi på ett plus för dig å det snaraste! BIM:

    Clis ÄL: 14/2  BIM: 1/3
    pej: ÄL ca 28/2 BM ca 14/3 (jag tror inte på BIM längre...)
    mina79: ÄL ca 7/3 BIM: ca 21/3
    Fossing: ÄL 9/3 BIM 23/3
    ViSkaBliTre ÄL: 13/3 BIM: 26/3


    Ska det vara så j***a svårt att göra en bebis??
  • pej
    ViSkaBliTre skrev 2010-03-06 19:58:45 följande:
    Pej: glömde ju! Hur har det gått med jobb?? Finns det nått att söka, eller du kansek redan har fått nytt?
    Jo, det finns väl lite att söka, inte jättemycket, men lite grann. Har sökt ett par jobb, och varit på en intervju. Men det jobbet var nog inte riktigt mitt jobb... Det blev uppenbart ganska snabbt att de behövde någon med andra erfarenheter än vad jag har. Det skulle säkert vara görbart, och det lät väldigt intressant och utmanande, men jag vet inte om jag är beredd att offra SÅ mycket som skulle krävas för att jag skulle göra jobbet bra. Så jag tror inte att jag kommer längre än till den första intervjun. Jag har mitt nuvarande jobb kvar till siste september, så jag har ju ett tag på mig att hitta nytt i alla fall. Men jag vet inte riktigt vad jag vill jobba med... Arbetslivskris?!

    Håller tummarna för fantastiska ägglossningar för er båda (VSBT och Fossing alltså)!!
    Ska det vara så j***a svårt att göra en bebis??
  • pej

    Jag är verkligen helt osynkad med er. Mens idag, såklart! BIM:

    Clis ÄL: 14/2  BIM: 1/3
    mina79: ÄL ca 7/3 BIM: ca 21/3
    Fossing: ÄL 9/3 BIM 23/3
    ViSkaBliTre ÄL: 13/3 BIM: 26/3
    pej: ÄL ca 25-27/3 BM ca 8-10/4 (jag tror inte på BIM längre...)

    Angående strategier så brukar vi köra på varannan dag, men det är ju svårt att rekommendera när det bevisligen funkar riktigt pissdåligt!


    Ska det vara så j***a svårt att göra en bebis??
  • pej

    *fnissar lite mitt i mitt elände*

    VSBT, jag tror inte att det spelar någon roll att ni räknade fel. Det viktiga var väl att man räknade, och att man gjorde tillsammans? Fast sen skulle man väl BARA ha sex just den dagen man räknat ut (tillsammans) på hela månaden, var det inte så?


    Ska det vara så j***a svårt att göra en bebis??
  • pej

    Shit, vad spännande Mina! Håller alla mina två tummar för dig!!


    Ska det vara så j***a svårt att göra en bebis??
  • pej

    Jag är också imponerad av Minas is i magen. Vad blir det... en vecka efter BIM som du tänkte testa, eller? Galet, det skulle jag aldrig klara!! En dag - kanske, men en vecka - no way!

    VSBT, vet inte vad jag ska säga... Jag förstår din uppgivenhet och dina känslor, och att du är trött på att VÄNTA. Men jag tycker ändå att du verkar ganska samlad och förnuftig som litar på din läkare och inte bara vill "hoppa på vad som helst hur som helst" ifall det inte tjänar något till. Det är ju ingen lek att mixtra med hormoner, så om det inte behövs är det nog inget att sträva efter.

    Här tajmar vi ÄL med förkylning hos både mig och sonen. Sonen ligger nu och sover med över 39 graders feber. Kan bli intressant att se om det går att hinna med något innan han vaknar för hundraelfte gången... Och intressant att se om man kan få med sambon på något rajtantajtan också... Känner mig som en riktig hottie med täppt näsa och slemhosta. Dessutom fick han något fullständigt psykbryt efter förra mensen och gick och tokdeppade i flera dagar. När jag försökte få honom att prata om det fick jag bara ett morrande och blängande tillbaks, och jag orkar bara inte med att tjata. Så nu vet jag inte riktigt hur hans status är, han verkar inte särskilt taggad nuförtiden...


    Ska det vara så j***a svårt att göra en bebis??
  • pej

    Megagrattis till Fossing! Hoppas verkligen på tredje gången gillt nu, det måste ju finnas en gräns för orättvisorna!!

    Och stora kramar till Mina och VSBT! Jag trodde verkligen på dig den här gången Mina, varför ska kroppen luras så??

    Egorapport:
    Jag har känt mig extremt anti-FL på sista tiden. Tog till tunga artilleriet med ÄL-test OCH tempning, bara för att upptäcka att jag förmodligen inte hade någon ägglossning den här månaden. Hipp hipp hurra!
    Till råga på allt är jag fortfarande dunderförkyld, inne på dag 13 nu. Blev förkyld med nästäppa och slemhosta, och på dag 5 började jag känna att det hade satt sig i bihålorna. Har självmedicinerat med både det ena och det andra - ibuprofen och diklofenak (eftersom jag förmodligen inte hade någon ägglossning prioriterade jag att bli av med värken), rinexin som jag fick av en kollega, kortisonspray som jag normalt använder mot allergi, slemlösande hostmedicin, naturläkemedel mot snuva, vanlig nässpray, renässans... Känner mig som ett vandrande sjukhusapotek! Resultatet? Igår kom en huvudvärk from hell som ingen värktablett och/eller sömn har bitit på, och idag har jag också fått feber som jag inte haft tidigare. Så imorgon blir det att ringa till läkaren, hoppas att man inte bara får rådet att ta en alvedon och vänta och se om det blir bättre... {#lang_emotions_undecided}
    Men för att komma med något positivt i allt elände så var jag på en anställningsintervju i torsdags som kanske, kanske, kanske skulle kunna leda någon vart!


    Ska det vara så j***a svårt att göra en bebis??
  • pej

    Tack Mina!

    Jag har faktiskt fått en läkartid idag, kl 10:30. Han trodde bara att det var en ovanligt elak variant av de virus som härjat runt här på sistone, men tyckte att det var lika bra att kolla upp. Som vanligt mår jag betydligt bättre idag när jag har chans att träffa läkare än vad jag gjorde igår. Typiskt Murphy! Fast det är klart, allt är ju relativt. Med tanke på hur piss jag mådde igår så är ju faktiskt även "ganska illa" betydligt bättre än det var igår.

    Har tyvärr inga erfarenheter (eller tyvärr är väl fel ord, det är väl skönt att inte ha det...) av ditt problem. Men du skulle ha ÄL snart, eller hur? Lite uppvärmning inför det igår, eller? Jag vet ju inte hur du fungerar, men själv kan jag bli rätt knäpp när det är ÄL-tider. Har aldrig upplevt att jag blivit torr, men däremot kan jag liksom mitt i akten bara fullständigt tappa lusten, och känner bara typ "det var ju inte så kul, hoppas han kommer snart så att vi kan sluta". Jag tror inte att det har något som helst med min sambo att göra, utan bara att det är ÄL-tider. Det påstås ju att kvinnan har som mest lust just runt ÄL, men det stämmer då rakt inte för mig, åtminstone inte efter att ha försökt få barn i över 2 år. Jag har som absolut minst lust runt ÄL bara för att jag då vet att jag måste!


    Ska det vara så j***a svårt att göra en bebis??
  • pej

    Man måste inte vara på bra humör VSBT! Att vänta på plus är PEST när det strular, jag vet!! Jag har slutat tro på att det ska ske för min del (hoppas gör jag ju fortfarande), för att slippa leva i ett evigt vakuum. Se där, ytterligare en muntergök! (Ja, munter var jag ju redan i inlägg 392. Eller...)

    Mer piller till mig nu! Kåvepenin och Rinexin, och så lite Nasonex också. Nu vore det väl själva f-n om det inte ska vända!

    Min intervju var inte för en specifik tjänst, utan en mer allmän intervju. Typ om jag skulle trivas med att arbeta där och om de skulle trivas med mig. Vi skulle höras av nästa vecka och om de vill gå vidare så ska jag dit på en andra intervju och träffa lite fler folk. Så det dröjer nog till ett slutgiltigt besked.


    Ska det vara så j***a svårt att göra en bebis??
  • pej

    Här var det lugnt... Ni har väl varit upptagna med annat i helgen förstås...

    Hur har det gått med provsvaren VSBT? Några nyheter ännu?

    Kul för dina vänner med ett gratis IVF, men förstår att det kan kännas lite... orättvist!

    BIM:
    Clis ÄL: 14/2  BIM: 1/3
    ViSkaBliTre ÄL: 9/4 BIM: 22/4
    mina79: ÄL ca 10/4 BIM: ca 25/4
    pej: ÄL ca 21/4 BM ca 5/5 (jag tror inte på BIM längre...)

    Gravida:
    Fossing BF 5/12


    Ska det vara så j***a svårt att göra en bebis??
  • pej

    Kommentaren om gratis IVF var till Mina förstås...


    Ska det vara så j***a svårt att göra en bebis??
  • pej

    Tittar bara in och vinkar till er!
    Jag läser vad ni skriver, men jag känner mig sååå off nuförtiden och orkar liksom inte skriva något. Jag vill fortfarande ha ett syskon till sonen, men jag orkar inte tänka så mycket på det, och orkar inte riktigt engagera mig, för jag tror inte att det kommer att ske. Känner inte att energin riktigt räcker till att deppa ihop över detta, måste ju försöka komma på vad jag ska ägna min framtid åt...
    Tänker på er i alla fall och hoppas att allt ska gå bra för er allihop!


    Ska det vara så j***a svårt att göra en bebis??
  • pej

    Jag försöker också göra som du Mina, se de fördelar som faktiskt finns med att bara ha ett barn (som inte är så "bara", som sagt). Jag har dock konstaterat att jag har kommit bra mycket längre i den processen än vad min sambo har gjort, förmodligen för att jag "gav upp hoppet" tidigare - eller åtminstone kände att jag var tvungen att börja ställa in mig på den möjligheten för att inte gå under. Så det känns inte som att sambon och jag är riktigt på samma våglängd på det planet, tyvärr är det inget han tar upp och pratar om utan han går mest bara runt och surar. De gånger jag har försökt ta upp det har jag bara fått morrande svar, så jag går typ runt och surar över att han surar och hoppas på att han själv ska ta upp saken när han känner sig redo att prata om det.

    Muntergöken har talat...


    Ska det vara så j***a svårt att göra en bebis??
  • pej

    Hoppas på en fin morsdagspresent till dig nu VSBT, i form av ett extra prima ägg och en extra prima spermie som bestämmer sig för att gå på date! Härligt att du är prioriterad för spolning också, om nu daten skulle bli misslyckad (vilket jag inte hoppas på).

    Här kom mensen i fredags, så drömmen om ett mors-dags-plus sprack. Vem är förvånad?

    Hur går det för dig Fossing? Vilken vecka är du i? Hur känns det, kan du slappna av något mellan varven eller är det nerverna utanpå hela tiden?


    Ska det vara så j***a svårt att göra en bebis??
  • pej

    Mens idag. 2½ år nu...


    Ska det vara så j***a svårt att göra en bebis??
  • pej

    Men shit, grattis Mina!! *jubel och fanfarer*
    Har inga bra tips att komma med när det gäller hur du ska berätta, men tar mig friheten att betrakta det som ett lyxproblem. Men alltså, jag trodde att han hade ändrat sig eftersom ni körde på och fortfarande försökte? Så var det alltså inte? *förvirrad*

    Hur går det för er VSBT? Morsdags-ÄLen? Nytt spermaprov? Spolning?

    Fossing, allt under kontroll fortfarande?


    Ska det vara så j***a svårt att göra en bebis??
  • pej

    Och just det, jag överdrev ju lite igår. 2 år och 4 månader var det visst bara. Piece of cake!


    Ska det vara så j***a svårt att göra en bebis??
  • pej

    Härligt att allt verkar bra för både Mina och Fossing!

    Jag har haft semester från det mesta. Varit ute och farit en del och fixat en del här hemma. Har försökt jobba på så gott det har varit möjligt runt ÄL:ar (inte alltid så lätt när man är hos kompisar eller har besök), men det känns verkligen som att vi båda har taggat ner. Att köra på som kaniner ger ju ändå inget resultat, så varför överanstränga sig liksom? Jaja, vad är en bal på slottet...?

    Hur gick det på spolningen VSBT? Hittade de något?


    Ska det vara så j***a svårt att göra en bebis??
Svar på tråden 1:an 2006, planerar syskon, del 4