Äter ni blodpudding hemma?
Äter ni blodpudding hemma? Vi äter det rätt ofta för det är ju såå gott, men jag misstänker att det är en "utdöende" rätt som folk inte brukar gilla. Har jag fel?
Äter ni blodpudding hemma? Vi äter det rätt ofta för det är ju såå gott, men jag misstänker att det är en "utdöende" rätt som folk inte brukar gilla. Har jag fel?
Näpp! Här äts det inte "radhusbiff"!
Eller iaf inte till middag.
Alma får det lunch ibland.
Japp, ungarna älskar det, så vi äter det ca. 1 gång/vecka. Hemkokt lingonsylt har vi till den. Och det ska vara rätt märke på blodpuddingen, lokalproducerad
Ja rätt ofta för sonens del, han älskar det så han får det till lunch eller mellanmål ett par ggr i månaden. Till det får han rårörda lingon eller sylt. Har fått för mig att det är rätt nyttigt? mycket järn?
Åh jag älskar blodkorv och blodpudding!
Jag lärde mig att äta blodpudding i höstas, hade inte ätit det på 15 år. Första gången jag åt det var jag 7 år och senare på eftermiddagen var det en tjej som ... mådde illa. Så jag har inte riktigt varit sugen på det sen dess :P Men i höstas tog jag tjuren vid hornen, och det var helt okej! Äter det snarare för att det är nyttigt och billigt än att jag älskar det, men visst är det en helt okej smak på det. Men satsar mest på järnet då jag är blodgivare =)
Japp! En gång i veckan ungefär... det är supergott.
Helst med stekt ägg och stekt potatis till också.. men det är inte alltid det blir det!
Måste ha stekt bacon till, och lingonsylt, och råkostsallad! (Ja, egentligen inte så värst mycket smak av blodpuddingen alltså..)