• gryning2

Äter ni blodpudding hemma?

Äter ni blodpudding hemma? Vi äter det rätt ofta för det är ju såå gott, men jag misstänker att det är en "utdöende" rätt som folk inte brukar gilla. Har jag fel?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äter ni blodpudding hemma?
  • La Lola

Näpp! Här äts det inte "radhusbiff"!

Eller iaf inte till middag.
    Alma får det lunch ibland.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Blgebo

Japp, ungarna älskar det, så vi äter det ca. 1 gång/vecka. Hemkokt lingonsylt har vi till den. Och det ska vara rätt märke på blodpuddingen, lokalproducerad

• La Lola
    La Lola skrev 2010-01-14 20:13:23 följande:
    Näpp! Här äts det inte "radhusbiff"! Eller iaf inte till middag. Alma får det lunch ibland.
    O jag vet varför jag tycker att det är så vidrigt.
    I mellanstadiet (då jag fortfarande tyckte det var gott) så hade jag tagit för mycket en gång på skollunchen.
    Vilket resulterade i att jag inte fick gå därifrån! Jag satt hela lunchen + rasten efteråt o försökte äta upp det.

Av samma anledning har jag svårt för lingonsylt oxå för det fick vi till blodpuddingen.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Sencha
    Jessica1 skrev 2010-01-14 20:11:16 följande:
    Hade gärna ätit men när man flyttar från norrland till skåne så säljer de bara svinäckliga sorter....
    Av blodpudding eller blodkorv?
    Ugglarps blodkorv är jättegod
    0401 & 0807
  • beccagranen

Ja rätt ofta för sonens del, han älskar det så han får det till lunch eller mellanmål ett par ggr i månaden. Till det får han rårörda lingon eller sylt. Har fått för mig att det är rätt nyttigt? mycket järn?

• Göta

Åh jag älskar blodkorv och blodpudding!

Egentligen är jag vegetarian, men äter mjölk, ägg och blod också. Jag vet att inte grisarna går och lämnar blod och att de får ett fint liv efter att de har gjort det, men jag försöker intala mig det ändå.
  • Denebola

Jag lärde mig att äta blodpudding i höstas, hade inte ätit det på 15 år. Första gången jag åt det var jag 7 år och senare på eftermiddagen var det en tjej som ... mådde illa. Så jag har inte riktigt varit sugen på det sen dess :P Men i höstas tog jag tjuren vid hornen, och det var helt okej! Äter det snarare för att det är nyttigt och billigt än att jag älskar det, men visst är det en helt okej smak på det. Men satsar mest på järnet då jag är blodgivare =)

• Aiwendil

Japp! En gång i veckan ungefär... det är supergott.
    Helst med stekt ägg och stekt potatis till också.. men det är inte alltid det blir det!

Minus 10,3 kg
  • Champagne
    Lipan skrev 2010-01-14 20:13:07 följande:
    Ååå blodpudding med sirap är en riktig höjdare :)
    Visst är det!!! {#lang_emotions_tongue_out}
  • pigglet

Måste ha stekt bacon till, och lingonsylt, och råkostsallad! (Ja, egentligen inte så värst mycket smak av blodpuddingen alltså..)

Svar på tråden Äter ni blodpudding hemma?