-
Jojo det där känner man ju igen! amatörer! jag är själv inte jättebra på att skruva så jag tar hjälp av en raggarkompis och tittar och lär! e din bil i fint skick annars? men det blir väl lite köra iår va?Git skrev 2010-07-27 09:01:44 följande:Wolftatto: Denna var körklar så när som på lite elfix när vi köpte den, men så hade någon bytt förgasare och gjort lite special med kick-downstaget och inte gjort det ordentligt och det är därför lådan rasade... Lite surt, men vi har den i alla fall!! Man får se det positiva!! -
men det låter ju som ett vettigt objekt ändå! å en sån kostar ju en del om den e perfekt! är det 100% orginal som e målsättningen?Git skrev 2010-07-29 19:01:13 följande:Varken jag eller gubben har skruvat på många år, så vi försöker få drivlinan i originalutförande, så kan man gå efter shopmanualen.
Fint skick är väl att ta i.. Har gått på raggen i staterna så den har 5-6 lager färg på sig, nu senast svart, men den är bulig och lite repig, lister saknas här och var, men det är inte mycket rost och så det underbara änglahåret i innertaket!!
Vi hoppas verkligen att den ska bli körduglig i år, men vi har ju 4 barn varav 2 är 2 år så det blir inte så mycket ork och tid till bilen.. -
Låter ju helt perfekt! det blir ju störtskönt! ni måste hålla mej underrättad hur projektet framskrider!Git skrev 2010-08-01 16:14:52 följande:Ja, den är helt klart ett bra objekt!!
Inte riktigt 100 % original i den bemärkelsen att den ska renoveras... Men, vi vill hålla just drivlinan så original som möjligt, resten ska väl renoveras lite vartefter, men nån utställningsbil ska det inte bli!! Visst är det fint med bilar som är som nyskick, men det är lite uttjatat tycker vi. Däremot om man kunde komma över en som har patina och är oskruvad!! DET tycker jag är 100% original!!!
Nej, vi siktar in oss på att i slutändan vara lite mer åt "finsk-custom" . Mattlackad och röda fälgar.
Min Galaxie har 90-95 % av orginallacken kvar även om den e matt! resterande e primer, det ska jag måla till men ska spara så mkt av orginal lack som möjligt! enda rosten är under bakrutan å det ska svetsas i höst, nu ska jag bara glida i en månad till! -
ja jag gillar de lite busiga, vill ju ha gamla American racing fälgar oxå! kör nu med orginalkapslarGit skrev 2010-08-14 22:34:38 följande:Fan, vad äckligt!! Du kan glida....
Verkar vara helt rätt stuk du kör med!!! -
Nån som vet om nån som känner nån som kan tänkas ha lite crome å sånt till Galaxie 64a?
-
dags att ställa in bilen strax men visst är man lite mesig, man borde köra året runt! eller hur?
-
kan du ha rätt i, flera hundra hästar å breda hjul är inget drömrecept för snö körning, men jag hade en gång i tiden en impala jag körde med på vintern å den gick bra i snön, gissa om folk glodde när man kom på tvären i kurvorna med den?Zimlis skrev 2010-09-29 14:33:38 följande:Mesig och mesig, många gånger är man ju lite rädd om bilen med och vill inte att den ska bli ihjälsaltad (alla har ju inte möjlighet att tvätta av bilen när man varit ute på idiotsaltade vägar)
Sen skulle nog vår bil inte bete sej så värst imponerande på vintervägar, såvida det inte är torra snöfria vintervägar
-
ReMa skrev 2010-10-19 09:38:01 följande:tjo!
rolig sida:)
hoppar in jag med....
är en brud som älskar muskelbilar, helst ska det vara mopar;)
har själv en dart 68 GT i garaget.. men drömbilen är ju charger 68!!
Karln min sålde sin charger 69 i våras pga att vi väntade tvillingar, o vi kände att vi behövde spara pengar, men ångrar stort nu att vi valde den istället för min dart :@ men men gjort är gjort, nu är det någon gubbe som totalrenoverar den.. :-/
säsongen är typ slut, o jag har knappt kört min bil, köpte den i början på året (efter jag sålt min galaxie 64 xl cab)vi slipa ner den o slängdeå en mattsvart färg o la in en annan motor vart typ klar i somras men då hade buen min växt så jag hade ingen ork att köra den! sen kom tvillingarna 2 månader för tidigt så jaa, vart inte möe till o köra den ;)
men snart är det vår igen haha oor not!
ha det gööött
Du har inte ett par yttre lampsargar till galaxie 64 liggande? eller en antenn? eller bokstäverna till huven? behöver det till min!
Kram -
ja jag har ju lampsargar men de e inte så fina antennen är av å bokstäverna samnas men de e ju inga livsvikyiga grejjer så det löser sej! Tack iafReMa skrev 2010-11-16 13:12:22 följande:Wolftatto
Tyvärr skickade jag med allt när jag s¨ålde den :( hoppas du hittar det nån annanstans...
-
Zchimla - El Camino-69
Annki72- Impala - 58
lillaemme- Dodge-59, Dart -65, Dodge-66 och Rekord-61
yossis - Impala - 63, cab lowrider & Impala -63, HGV lowrider
Heliodora- Ford Edsel -59
SandraEdin - Amazon -67
Alexxia - Impala hgv -73, Buick Skylark -69
Ullis69 - Buick LeSabre -66 cab
RaggarJesa - Impala -61, Cheva -53
Hemliga72an - ingen bil
Bellan85 - Pontiac LeMans -65