Inlägg från: pelagonia |Visa alla inlägg
  • pelagonia

Tips på Buffemat ?

Hej

Vill ha goda, enkla och framför allt inte för dyra recept till 35 års fest.

Någon ?

Viktor 070103 & Theodor 090331
  • Svar på tråden Tips på Buffemat ?
  • pelagonia
    SunnyDay skrev 2010-01-15 23:05:40 följande:
    Kycklingspett är gott, kan serveras kalla och är enkelt att göra klara innan. Marinad; lika delar soja, sweet chilisås och flytande honung Dela kyckling i bitar och låt ligga i marinaden, trä upp på spett och lägg alla spetten i en långpanna. Stek i ugnen på 200 grader ca 15 min =)
    Har du vanlig kinesik soja ?
  • pelagonia

Tack alla !

Tisp på goda kalla såser med önskas !

Det jag kan tänka mig som buffemat är

# Kallskuret av rostbiff och kalkon, gör själv. Serveras med bla melon.
    # Pasta sallad
    # Såser
    # Potatissallad
    # Ev pajer
    # Kycklingspett

Tror ni detta räcker ?

• pelagonia
    fetsnygg skrev 2010-01-16 22:41:06 följande:
    ja absolut.. fast jag hade nog slängt med en vanlig grönsallad också kanske.. kan vara gott till pajerna och det
    Ok. Jag tänkte oxå ha något till pajerna oxå.

Tips på kalla såser ?
  • pelagonia
    meya skrev 2010-01-19 21:35:56 följande:
    Denna sallad är bland det godaste jag vet! Och de som smakat den kan inte annat än hålla med Dressingen går även bra att bara äta till pasta eller som salladsdressing till vanlig grönsallad... Ingredienser 2 frp mozarella 2 grillade kycklingar alt kycklingfilé 1 paket pastaskruvar 2 pkt körsbärstomater 1 påse ruccola Ev sweetchilisås Dressing: 8 soltorkade tomater 2 vitlöksklyftor 1 tsk rosmarin 2 tsk honung 2 msk vitvinsvinäger 3/4 dl olivolja Beskrivning Om du väljer kycklingfiléer så kan du steka dem med en aning sweetchilisås för att få lite smak. Koka pastan enligt anvisningen på paketet. Blanda pasta, kyckling, mozarella, ruccola och körsbärstomaterna i en skål. Mixa dressingen till en slät kräm/sås och blanda med salladen. Gör gärna två satser av dressingen... Strö eventuellt pinjekärnor över och servera med bröd, pesto och tapenade! Smaklig måltid!
    Kan man utesluta kycklingen ? Behöver man ändå isåfall 2 satser ?
  • pelagonia
    meya skrev 2010-01-19 23:22:26 följande:
    Ja, du kan utesluta den om du vill Jag skulle göra 2 satser av dressingen ändå, för att den är så himla god! Jag brukar blanda så mycket jag tycker att det behövs i salladen, och ställa resten i en skål bredvid, och det brukar gå åt det med! Du kan ju ha precis vad som helst i den salladen, ta mer grönsaker om du vill ist för kycklingen...
    sugen på fetaost och advokado..mem det kanske inte passar
Svar på tråden Tips på Buffemat ?