• Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006!

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}

En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning, trots, syskonförsök mm.

Våra barn ska i år fylla hela fyra år. Här fortsätter vi att diskutera våra härliga ungar!

{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}{#lang_emotions_apple}

Våra systertrådar:

30+ med första barnet, spädbarn
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m48684240.html

30+ med första barnet, 1-3 år

30 + som planerar syskongraviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48715017.html

30+ som väntar / har fått syskon
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49504578.html

30+ samlingstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m49665926.html
  • Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*
  • malinkat

Tack alla

Elvira återfick aptiten fyrdubbelt idag Däremot har hon sovit knasigt på dagen i två dagar - nog dags att gå över till en sovstund. Problemet är att hon är trött redan kl 9......  Måste försöka skjuta på den tiden. Idag har hon sovit mellan 9 och 10 och inget mer, gnällig som sjutton och supertrött förståss. 
    Min mage stökar lite, men jag hoppas verkligen att det inte blir till något, imorrn kommer svärisarna och har erbjudit barnvaktstjänst på kvällen. Vi har inte varit ute på tu man hand på över ett år, så det vore ju trevligt  
    Mandra, låter trevligt! Jag håller just nu på med en bok jag fastnade i från första sidan - My sister´s keeper. Vet inte vad den heter på svenska, men den är skriven av Jodi Picoult och har också blivit storfilm, när vet jag inte. Handlar om en tjej som stämmer sina föräldrar för att hon vill bestämma över sin egen kropp, och inte längre vara donator åt sin leukemisjuka syster. Man får läsa ur hela familjens synvinkel i olika kapitel, vilket ger en massa dynamik till boken, och gör att man själv känner hur det sliter känslomässigt. Rekommenderas!
    Nu ska jag i duschen och sen i säng!!
  • M73

"Allt för min syster" heter den på svenska. En av mina favoritförfattare.

• Serendipity
    Mandra skrev 2010-04-23 18:58:08 följande:
    Ja det blir ju lite som en bokcirkel online. Jag tänkte vi kunde ha goda marginaler så alla med små små kan va med också om de orkar och vill. Vi kan ju köra en bok och se om det funkar och är skoj. Ok, alla som är intresserade och kan tänka sig läsa en bok 'ihop' kan väl kika på några titlar och välja en bok som sitt förslag så kan vi rösta på en sen? Funkar det? Den som inte orkar eller vill lämna förslag är självklart befriad och lika välkommen att lägga en röst ändå på det förslag som finns och sen läsa och diskutera, samtala om. Det ska vara skoj och inget annat än skoj. Vi tar en vecka och funderar på förslag så hinner fler logga på och hänga på om de vill Hur låter det?
    Jag är på!

Men vi kan väl starta en egen bokcirkeltråd att diskutera i?
  • malinkat

M73, tack Det är en nyupptäckt för mig, men jag lär visst läsa fler vill jag tro!

• Gladhannapanna

Milla: Jag har kopparspiral och har varit nöjd med den både mellan barnen och nu. Fast just nu misstänker jag att den har hamnat lite fel för jag får mellanblödningar. Men de kanske kan bero på min operation också.

• Mandra

Vet ni vad, folk utifrån verkar anmäla sig till vår boktråd

Hur känner ni för det?

ska vi få lite ny input?

kan man göra en tråd stängd annars?

• kaz

Jag hinner aldrig läsa ngt - el. hinner och hinner - det är såklart en prioritering. Jag är gärna med en sväng i bokcirkeln. Bra idé Ja, utomstående... Känne mig kluven. Känns å ena sidan konstigt att säga nej till andra men å andra sidan är vi så samkörda här.

Simon är bättre idag - tack och lov. I natt fick vi sova ganska så bra. Tur det för efter dessa vaknätter är jag helt slut.

Milla: Jag har kopparsprial och det funkar fint. har dock väldigt kraftiga blödningar vid mens. Men det är det enda negativa.

M73: Det är väl OK. Man behöver ju inte direkt skylta med inbjudningar på dagis. Det viktiga är väl att H får ha lite kalas. Jag vet att jag själv har funderat i samma banor. Jag lutar nu åt att inte bjuda hela föreskoleklassen på Simon kalas.

• asap

M73 - Svårt med kalaset. Vi har än så länge bara firat med familjen vid födelsedagar. Barnen har 5 kusiner födda från dec.04 till maj08, så det blir som ett barnkalas ändå.

Milla - Jag känner mig också skeptisk till p-piller numera, jag känner ju att jag mår bättre när jag bara har mina egna hormoner att tampas med.... Många verkar ju välja spiral efter barnen, och jag tror att även med hormonspiral så är det väldigt mycket mindre hormoner det är frågan om jfrt med piller.

Mandra - Tjaaa, det gör väl egentligen inget om andra också vill vara med i boktråden? Jag kan inte påstå att det stör mig iaf.

• Siggan

Känner att jag inte har så mycket tid över längre... K sover mindre och så håller vi på och flyttar. Flyttlasset går 10/5 till Trondheim och sen ska jag börja jobba...

Brukar läsa ett par sidor i en bok innan jag somnar. Just nu håller jag på med en väldigt tung en, John Irving, väger ett ton. Funderar faktiskt på att hoppa på det här med e-böcker. {#lang_emotions_tongue_out} Följer med er boktråd tills vidare.

Preventivmedel är en djungel. Om man glömmer p-piller så ökar risken för mellanblödningar. Om man får blödningsproblem av ett märka så kan det löna sig att byta till något annat. Utan hormoner är det kopparspiral eller kondom som gäller. Själv har jag inte fått tillbaka mensen efter fl än. Men sen blir det nog kondom och avbrutet som gäller i väntan på nr.3. {#lang_emotions_cool}

en svensk tiger
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*