• Kay T

När började era bebisar sova i eget rum?

Hej hej!

När började ni låta era bebisar sova i eget rum? Vår lilltjej är snart 2 månader gammal, men vi har lite funderingar på att låta henne börja sova lite grann i eget rum (alldeles intill vårt rum, vi skulle höra henne direkt om hon blev ledsen)

Är det för tidigt med eget rum vid 2 månader? Hur har ni gjort?

• Svar på tråden När började era bebisar sova i eget rum?
  • Atjo

Vår dotter fick eget rum när hon var 8 månader gammal, vi flyttade då till en större lägenhet. Det bästa vi gjort! Hon sov som en gris från första natten och detsamma gjorde vi. Vi tenderade att väcka varandra, jag och hon, speciellt jag vaknade vid minsta pip! Så det var en fröjd att få sova ostört. Testa, vetja! Det lär du ju märka rätt fort, om det inte går.

• Micis

Vår son fick eget rum när han var runt 2 månader ocm jag inte minns fel... Det har gått/går toppen!

• fågelblå

Dottern flyttade till eget rum då hon var 5 månader. Hon var fruktansvärt lättväckt som spädis och vaknade så fort nån av oss hostade. Nattsömnen blev bättre för oss alla efter flytten.

• kicks

Min lillgrabb fick eget rum vid 3 månader och han sover som en stock sedan dess. Testa!!

• Iia

Dottern är 6mån och sover fortfarande hos oss. Hennes rum ligger inte vägg i vägg och jag "vågar" inte ha henne så långt bort I för sig lägger jag henne i sin egen säng på kvällen och hämtar henne när jag lägger mig, gjort så sedan hon var 3-4mån. Vet att jag är hönsmamma men nu när vi letar nytt hus ska hon få eget rum vägg i vägg så kan vi alla sova gott.

• 26april

Vår lille son som snart är 5 mån fick sova i eget rum sedan han var 1 1/2 mån gammal. Går jättebra. Rummet är precis intill vårat. Lägger honom samma tid, dvs kl 20 varje dag och sedan sover han fram till halv åtta då han väcks av sambons väckarklocka.

• Olli

Vår tjej "flyttade" vid 4 månaders ålder.

• Mathildas mamma

Mathilda fick ett eget rum vid 10 månader. Innan dess hade vi stört hennes sömn i flera månader så det hade säkert funkat bra mycket tidigare. Det var hönsmamman som inte vågade ta steget...

• CamillaJ

Vår kille har sovit i eget rum sedan han var 4 dagar :)
    och det går jätte bra, även fast vi har hans dörr stängd vid vardagsrummet och våran stängd vid hallen (det är en bit) så hör jag honom även när han bara ligger och snackar.

• Katti 80

Våra barn sov kanske 1-2 månader i vårt sovrum, sen fick de sova i eget rum. De har gemensamt sovrum som ligger alldeles intill vårt, så är de ledsna eller så på natten hör vi det med en gång.
    Tror att du kan försöka lägga bebben i eget rum, ingen fara! Lycka till!

Svar på tråden När började era bebisar sova i eget rum?