• Mammamagen

skolios?

jag är 22 år och har skolios. fick veta att jag  hade det när jag gick i 7an när man var hos sjuksyster på ryggkoll. då fick jag gå till läkare osv..
    Man kan träna tex sjukgymnastik så att ryggens muskler blir starkare och då känns inte smärtan likamycket.
    eftersom din son är ung borde han kunna få en stödkorsett! ta tag i det i god tid, det önskar jag att någon hade gjort för mig för jag blir bara värre och värre!

• Mammamagen

bra! det är ju skönt att fixa det i tid för då behöver han inte lida sen!

Ja jag är både sne (åt sidan) och ryggraden är även vriden (som när man torkar ur en blöt trasa lixom) och jag har ont varje dag. minns inte hur många grader sne jag är men det syns och jag blir dessutom några cm kortare än jag egentligen är pga att jag är så sne

stort lycka till!!

• Mammamagen

jag röntgade! jag har för mig att jag fick remiss från vårdcentralen.jag har röntgat mig ca 5 ggr..
    Tror inte det behöver vara något allvarligt som gör det, det kan bara va en "lätt skolios" som läkarna kallar det och då går det absolut att träna!

• Mammamagen

ja där sa du något.... jag går nämligen in med fötterna, inte som koben utan dom pekar frammåt men lutar innåt och jag har pratat med läkare men dom har inte "fixat" det..
    Tänk om det kan vara anleding ?? dumt!
    Det är bra att du e så lyhörd på vad han har för "symptom" (symptom lät kanske lite dumt) men jag beundrar dig för att du tar tag i det när han är så pass ung!!

Svar på tråden skolios?