Inlägg från: evaoregon |Visa alla inlägg
  • evaoregon

USA tråden!

EL I skrev 2010-01-25 01:52:41 följande:
    ja absolut, trodde bara inte det var speciellt varmt där, men jag är inte speciellt bra på amerikansk geografi kanske får läsa på om de delstaterna??
    Jo, det är varmt även i andra stater på östkusten. I Florida verkar det bli väldigt varmt på somrarna enligt de som bott eller bor där.  Lite FÖR varmt för många...
  • evaoregon
    Inez111 skrev 2010-01-25 01:54:02 följande:
    Är det någon här som har gått igenom processen att ansöka om Amerikanskt medborgarskap? Hur lång tid tog det? Hur många frågor fick ni svara på under "testet"? Själv är det min tur att ansöka om ett par månader...... Vill gärna veta så mycket som möjligt! Tack! Inez
    Jag blev medborgare 2003 så det var ju ett tag sedan.  Då tog det ungefär 6 månader ifrån att jag skickade in min ansökan till att jag fick göra provet och bli medborgare.  Minns inte hur många frågor jag fick svara på, men det var max 5 och så fick jag skriva en kort mening på engelska. 

Lycka till!  {#lang_emotions_smile}
  • evaoregon
    EL I skrev 2010-01-25 02:04:58 följande:
    ja det vill vi inte heller Ni får hemskt gärna komma med förslag på delstater/orter på ostkusten som har temperaturer över nollan på vintern i alla fall och inte mer än max 30 grader sommartid... kanske bättre mer norrut??
    Max 30 grader sommartid är det nog svårt att hitta...  Även här i Oregon (som ligger i norr) blir det alltid varmare än 30 grader någon tid under sommaren.  Förra sommaren hade vi rekordvarmt med 41 grader!  {#lang_emotions_tongue_out}
  • evaoregon
    southernbelle skrev 2010-01-25 02:09:48 följande:
    gratäng!!! make sense! Ni anar inte hur många timmar på mammagruppen vi har diskuterat detta och ingen har kommit på vad det är egentligen (så går det väl när ett gäng ammningshjärnor hänger ihop!)! Mealla, jag kan bara gratta dig till att inte ha testat alla pajer med jello i
    Ja, gratäng håller jag också med om...  {#lang_emotions_smile}
  • evaoregon
    Hannaliten skrev 2010-01-25 02:12:44 följande:
     Vi trivs här, men nu lutar det åt flytt västerut. eva - har du varit i Medford nån gång? Maken har blivit erbjuden jobb där, men det känns som om jag inte vill bo i en sån liten stad. Han har intervju i Seattle om 1.5 vecka och jag vill nog hellre dit...
    Jag tror att jag åkt förbi det när jag varit i Ashland (som ligger i närheten).  Det ligger ju ganska nära norra Californien.  Minns inget speciellt om det i alla fall och det är litet...
  • evaoregon
    Hannaliten skrev 2010-01-25 02:12:44 följande:
    Vi trivs här, men nu lutar det åt flytt västerut. eva - har du varit i Medford nån gång? Maken har blivit erbjuden jobb där, men det känns som om jag inte vill bo i en sån liten stad. Han har intervju i Seattle om 1.5 vecka och jag vill nog hellre dit...
    Jag kollade med maken (han är född här i Oregon och reser ganska mycket i Oregon med jobbet så han har hyfsad koll) och han säger att Medford är pluttigt (kanske 50 000 invånare), långt ifrån både Portland och San Francisco (5 resp 7 timmar med bil) och att det blir väldigt varmt där på somrarna.  Inget kul ställe med andra ord.  {#lang_emotions_frown}Däremot gillar han Ashland som ligger ganska nära...
  • evaoregon

Svärmor ska förresten till läkaren på tisdag för sin hudcancer.  På ett sjukhus här i Portland.  Maken ska följa med, dels för att vara stöd, men också för att få lite information av läkaren hur det faktiskt står till med henne.  Hon verkar lite snurrig för hon vet inte vad hon ska göra där eller om hon bara ska dit på ett kort besök eller stanna flera nätter...  {#lang_emotions_undecided}

• evaoregon
    IceFalk skrev 2010-01-25 13:16:03 följande:
    Hur kom ni i kontakt med era män? Var det genom nätet eller var det när ni var i Usa/de var i Sverige?
    Min man var utbytesstudent i Sverige när han pluggade på universitet så vi träffades där. Han är amerikan, men svenskättad och har en del släktingar i Sverige.
  • evaoregon
    Desertchick skrev 2010-01-25 16:23:32 följande:
     Jag måste vara så amerikaniserad föresten som gillar mac n´cheese på kartong!
    Jag tycker att mac n' cheese på kartong är ok.  Fast det är klart att egen hemgjord är bättre.  {#lang_emotions_smile} 

Mac n' cheese verkar dock funka väldigt bra när barnen har kompisar över och jag behöver fixa något mellanmål efter skolan.  Alla barn verkar gilla det!  {#lang_emotions_smile}
  • evaoregon
    Hannaliten skrev 2010-01-25 12:45:31 följande:
    Eva - tack för infot om Medford! Det var det jag trodde. Han ska i alla fall lämna besked idag och vi flyttar inte dit.
    Nä, det är nog ett bra val. 
Svar på tråden USA tråden!