USA tråden!
1 gang per ar brukar de det vara gratis att bli undersokt for hudcancer. Tror att det ar under varen...man kan nog googla Free skin cancer screenings...
1 gang per ar brukar de det vara gratis att bli undersokt for hudcancer. Tror att det ar under varen...man kan nog googla Free skin cancer screenings...
LAMadde - Jag tar for givet att ni inte ska kopa bostad i Sverige medans ni ar har, utan att att det ar forst nar du kommer till Sthlm och kan ga pa visningar och sa (eller har jag missat nagot?). Sa i borjan kanske ni kan hyra nagot tills ni hittar 'ratt hus' och dessutom far en kansla for landet och kulturen pa heltid (tanker mer pa din make). Kanske aven upptacker 'nya' bostadsomraden/komuner som ni inte tankt pa innan, osv. Huskop ar anda inget man ska stressa med oavsett var i varlden det ar.
Visst ar det svart att hitta bostad i Sthlm - aven i fororterna och det blir ju inte lattare nar man inte har fast jobb i Sverige (oavsett hur mycket man har sparat pa bank) for det ar ju oftast det som ar krav nr1: Fast inkomst. Men trots det sa ar det inte helt omojligt att hitta hyresratt. Hyra i andra hand ar ju lite lattare, men oftast ar det ju rena ockerhyrorna och da tycker jag att det ar battre att lagga dessa pengar pa bolan/amortering... Med tanke pa att ni verkar ha en rejal summa sparad och dessutom har folk som kan ga i borgen for er, sa kanske det ar det basta alternativet i langden.
Anyway, i slutandan ar det det som kanns ratt och bast for er. Hela flytten i sig ar redan ett stort beslut och har ni kommit sa langt sa ordnar sig nog resten till slut.
Jag utgar fran mig sjalv just nu, och jag har aldrig kopt bostad eller tagit banklan, dessutom sa ar jag den veligaste och beslutsangestfyllda manniskan du kan tanka dig sa jag ar bade impad och avis att ni kan flytta. Vi har det pa tapeten, men ar inte alls lika val forberedda och var ev. flytt kanns mer som en nodlosning.
Oavsett vad ni valjer - lycka till!!!
Man ar borta en dag och da skirver ni metervis!!! Far ta och lasa ikapp lite...
Sitter och planerar lite over vad som behovs goras och fixas med innan bebisen kommer...bara 26 dagar kvar!!1 (om det nu blir den 19:e....time will tell!)
En sak jag inte har bestamt mig helt over och har svart att bestama mig for ar hur lange jag ska jobba. Ni som jobbade innan ni fick barn, hur lange jobbade ni? Tror ni att fram till 5 feb och sedan vara ledig ar lagom tid innan?
Hej alla!
Har haft så stressigt och fullt upp på jobbet att jag knappt hunnit gå in på FL...en hel veckas läsnign att ta igen - få se när jag hinner.
Nu är det bara 3 veckor kvar till "due date" och jag har fortfarande inte fixat med något hemma!!!! Nu börjar jag verkligen känna att det är dags att ta tag i det... IKEA och tvätta bebiskläder står på helgens att-göra-lista, det borde man väl hinna med?
Trevlig helg på er alla!!!
Hej alla!
Har inte varit speciellt aktiv i traden senaste 2 veckorna...har helt enkelt inte hunnit. det har varit sjukt stressigt och rorigt pa jobbet ...
Samtidigt sa har kroppen gatt igenom en massa forandringar...fotter har svalt upp rejalt, hander har borjat ocksa. Men fotterna ar nog varst anda. Hogra foten har jag saaa ont i att jag idag fick gora bade UL och rontgen pa den for att se om det kanske ar en spricka i den eller blodpropp. Far val svar om nan dag eller sa.
Jag har kant mig hangig, illamaende och i stort sett tappat aptiten senaste dagarna. Igar at jag knappt pa hela dagen, bara juice och vatten fick jag i mig. Forst misstankte de havandeskapsforgiftning, men det verkar inte vara det (vilket ar en lattnad). Men istallet har jag testat positivt for GBS, sa det blir antibiotikakur under forlossningen for att undvika att bebisen blir sjuk.
Alltid ar det nat!
Men bebisen verkar mar bra och vaxer som den ska. 16 dagar kvar till beraknad forslossning, men jag tar ledigt redan f.o.m nasta mandag. Kanner att jag behover ta det lugnt och vila upp mig.
Hoppas att alla har mar bra annars.
Har det kommit nagra nya bbebisar forresten...vi var val ett par stycken som skulle ha i februari?!?