• RQL

USA tråden!

Mackenzie Grace skrev 2010-02-03 16:46:51 följande:
    Beräknad 5 Mars, men jag känner mig inte helt 100.. Spyr så fort bebisen vänder på sig i magen, gissar på att hon trycker på magsäcken eller nånting. Jag vet inte... Jag har ont mellan benen när jag går, får sammandragningar om jag sitter eller ligger i en spec. position. Igårkväll kände jag verkligen hur jag är less på att må dåligt och ha ont,  hon måste komma ut. Jag är ett stort grinmonster nuförtiden också, och jag gråter mest för att det gör ont. Ska på check up på Fredag, då ska hon kolla mig. Förlåt för mitt tycker-synd-om-migsjälv-inlägg. Men jag kände att jag behövde det.
    Det ar helt ok att ventilera lite och tycka synd om sig sjalv!!!! Hor till graviditeten har jag forstatt!{#lang_emotions_smile}

Jag madde ju aldrig illa och kraktes aldrig...sa svullnad far jag minsann sta ut med nu istallet (och med tankte pa att jag har krakfobi sa ska jag nog bara vara tacksam)
  • RQL

Jag har ju precis testat positivt for GBS, sa de har redan sagt att det blir antibiotika (IV) redan under forlossningen.
    Men jag kannner mig inte speciellt orolig over det...har fatt hora fran flera som haft det att det inte var nagot storre bekymmer under forlossnignen eller efter...

• RQL
    evaoregon skrev 2010-02-06 16:17:22 följande:
    Nej, jag tror inte att det är något problem med antibiotika under förlossningen. Problemet i Sverige är ju att man inte testar alla för GBS och många som skulle ha behövt det får inte antibiotika under förlossningen.
    Ja, det hande en av mina narmaste vanner nar de fick sitt forsta barn 2006. Bade mamman blev akut sjuk under forlossningen med extremt hog feber och lille bebisen fick t.o.m hjartstillestand och darefter hajnhinneinflammation... Bada klarade sig till slut, men det var otroligt laskigt och obehagligt...och tank att allt kunde ha undvikits med lite antibiotika! Andra barnet var de forberedda pa och det gick helt komplikationsfritt.
  • RQL

Vi har nog bestamt oss till slut for att om det ar en flicka blir det Amaya och ar det pojke sa Maximilian (Max).

Min sambo gillar ocksa Makayla, men min familj kan knappt uttala det..kanns lagom roligt med ett namn morforaldrarna inte ens kommer att kunna fa till ratt. Sa den strok jag bort fran listan av den anledningen (annars sa ar det ett fint namn). Han gillade aven Mary Jane massor...men jag forknippar det med att roka pa och aven pa spanska ar det samma sa den vagrar jag ocksa.

• RQL

Grattis till Maella!!!

Har hari ngen bebis tittat fram och verkar inte ha nagra planer pa det. Den verkar trivas sa bra sa i magen {#lang_emotions_smile} Due date ar nasta fredag (19 feb) men jag har inte ens haft forverkar an... Kanns ganska spant om magen dock och det ar nog ratt sa trangt, men som sagt den verkar inte vara redo att komma an.
    Helt ok for min del for vi har inte hunnit hamta upp spjallsangen annu - skulle blivit av nu i morse, men vadret och sjukdom andrade den planen...

• RQL
    LAMadde skrev 2010-02-10 17:54:31 följande:
     Va hos min OB igår. Satt i väntrummet i typ 1tim (som vanligt).. lyssnade på hjärtat och bokade in tid för RUL den 22 feb (yeaay!!!). Jo, en liten fråga.. När ja va gravid med abbie så utvecklade jag allergier mot nötter.. ALLA typer av nötter och ja va superkänslig och vågade inte äta nån typ av kakor lr annat som kunde innehålla spår av nötter. I förrgår så började det klia i munnen när jag åt gold fish crackers o förra veckan när jag åt avocado. Är det vanligt att utveckla allergier  när man är gravid? Min ob ville att ja ska gå till en allergist, så ska försöka få tid där nästa vecka..
    Jag har alltid hort att man kan fa allergier under graviditeten som man inte haft innan (och som sedan fosvinner) och att allergier som man hade innan graviditeten kan "forsvinna" (for att sedan komma tillbaka.

En av mina basta vanner som var allergisk mot tomat och inte helelr kunde ata banan, kunde under graviditeten med sitt forsta barn ata bada utan nagra som helst problem. En fd kollega blev laktosintolerant 2-3 manader in pa graviditeten, men ca en manad efter forlossning sa kunde hon dricka mjolk och andra liknande produkter.
  • RQL

Var pa lakarkoll idag. Jag hade inte gatt upp nagot alls i vikt sedan forra tisdagen, vilket var helt ok anda sa lakaren. Bebisen hjartslag var 155 per minut och den verkar ma bra. Dock sa var lakaren lite orolig over att jag har lite val mycket fostervatten i forhallande till bebises storlek, och det bara ar en vecka kvar och jag inte ar oppen nagot och inga varkar eller sa. Sa hon bokade in mig pa ett extra "fluid & growth scan" nasta torsdag (dagen innan min due date). Aterigen ar detta tecken pa graviddiabetes, men alla tester har visat perfekta varden och inga tecken pa minsta diabetes...hon tror jag kan ha fatt nagon sorts 'glucos intolerance' som kan vara anlednign till for mycket fostevatten... Anyway, jag undra om jag behover oroa mig, men hon sa att det var inget som jag behovde oroa mig for och att hon ville bara dubbelkolla sa inget oforutsett sker. Hm, vet inte hur jag ska tolka det...
    SItter nu och undrar om jag ska googla lite krign detta (med risk att jag stressar upp mig sjalv) eller bara lita pa lakaren och inte oroa mig....

• RQL

tack alla snalla for stod! Jag har hittills litat pa lakaren sa det ar val ingen ide att borja misstro nu. Det ar val forlossningsnerverna som har borjat satta igang.

En annan sak som nu stressar mig ar det faktum att vi igar hade en 'exterminator' har pa inspektion. Jag har namnligen sett nagra kryp pa vaggen (inte kackerlackor) och jag var overtygad om att det var 'bedbugs'. Nar jag sag den forsta i januari ringde jag pa en gang, men jag 'sparade' inte nagot exemplar och nar de inspekterade sovrummet sa fanns inga spar eller tecken pa 'bedbugs' eller andra kryp. En lattnad! Men sen sa for ca 2 cekor sedan sa borjade jag se dem igen...en krypandes pa vaggen en kvall, en till nasta, osv. Vi vande upp och ner pa hela sovrummet, tvattade precis allt, tomt och rensat precis allt....men inte ett spar av att vi har bedbugs i madrassen eller mobler, etc. till slut sa har vi sparat dessa hemska kryp i en burk och igar kom 'exterminatorn" tillbaka efter att jag tjatat mig fram till det hos hyresbolagets management. Det tog typ 5 sekunder sa sa han att det var bedbugs!!! Men de verkar komma fran vaggen, sa antagligen ar det nagon granne som har dem... Bra, da har vi bekraftat detta och nu kan de gora nagot at saken...
    Idag ringer exterminatorbolaget och det ar varsta projektet!!! HELA rummet ska typ tommas - allt ska laggas i plastpasar, tvattas pa ett visst satt, tibax till nya plastpasar. 17/2 kommer de och gor 'behandling' 3 timmar av rummet, mobler, etc. sen samma sak 26/2 och 3/3. Sa under hela den tiden ska vi leva ur plastsackar i vardgasrummet....mitt i ska jag foda, sa sen blir det leva ur plastsackar med nyfoddbebis.... {#lang_emotions_frown}{#lang_emotions_yell} aaaaaaaaaaaah! are u kiddign me?!?!? suck, jag kannr verkligeninte for deet har. Om de bara hade lyssnat pa mig fran borjan och gjort nagot redan da... Jag vill ju inte ha den har krypskiten sa jag har ju inget val an att lata dem gora sin grej, men tajmingen ar ju verkligen den varsta och kanner mig stressad nu over hur allt kommer att vara - vardagsrummet kommer vara kaos, sova pa soffan/airbed, nyfodd bebis...och sa ska man satta ihop spjallsang, for att sedan ta isar den och satta ihop igen (far inte igenom den genom dorren fran rum till rum annars) - suck!
    Sorry om jag gnaller nu, var bara tvungen att ventilera

• RQL
    Desertchick skrev 2010-02-12 17:38:26 följande:
    RQL: FInns det möjlighet att bo på nåt motell/hotell eller nåt i början? Så att ni inte behöver packa upp och ner alla grejer hela tiden. Låter ju jättejobbigt!
    Det har vi tyvarr inte rad med.
  • RQL
    AHöst skrev 2010-02-12 18:14:53 följande:
    Rql, finns det mojlighet att kolla med din landlord. De bor kunna ha er bo i en annan lagenhet tills det ar fardigt tycker man. Jag vet inte hur mycket de ar skyldiga till det, men de kanske ahr hjarta!? Vad sager de om den har "behandlingen" i samma lagenhet som en nyfodd? Det borde vara tillrackligt for hyresvarden att lata er bo i en annan lagenhet ett tag.
    Pga att jag ar gravid sa kan de inte gora en kemisk behandling (som vore endast 1 behandling), sa da gors den har andra som ar i 3 omgangar och ofarlig for bade gravida och barn.
    Alternativt boende ar pa vart ansvar. hade vi haft privat hyresvard kanske det hade gatt att fa nat, men nar man har med stort managementbolag som har sina regler som galler for samtliga 13000 lagenheter sa ar det lite svart ge dem nagra som helst skuldkanslor.
Svar på tråden USA tråden!