• Anonym (bekant)

    bra eller dåligt att uppmärksamma födelsedagen för förlorat barn?

    en bekant förlorade sin dotter väldigt plötsligt och tragiskt. nu närmar sig födelsedagen. på dödsdagen skickade jag kort vilket jag tror var uppskattat. hur skall jag göra nu på födelsedagen? vill man att bekanta (vi är inte nära vänner men jag känner starkt för henne) skall uppmärksamma den dagen och i så fall hur? kort? men vad skriver man då? blommor känns konstigt? snälla hjälp mig att göra "rätt"

  • Svar på tråden bra eller dåligt att uppmärksamma födelsedagen för förlorat barn?
  • The Black Lady

    Skicka ett kort där du skriver att du tänker på dom på denna svåra dag.. eller nåt liknande...

  • Anonym (änglamamma)

    Skulle bli glad för ett kort! Det visar att andra fortfarande kommer ihåg ens barn, och det finns inget som värmer mer!

  • Froggis76

    De flesta skulle uppskatta det. Jag skulle iaf ha gjort det. Det största problemet är att omgivningen glömmer fort, medan familjen lever med det under hela sin livstid.
    Beroende på hur gammalt barnet var, så kan man ju köpa en nalle, ett smycke eller något annat fint.

  • Michas

    Ett kort med bara några rader där du skriver att du tänker på dem och *barnets namn*. Själv så känns det som att andra bekräftar att vår son existerat och att han fortfarande finns i flera mäniskors tankar och hjärtan när han benämns med namn.

Svar på tråden bra eller dåligt att uppmärksamma födelsedagen för förlorat barn?