Inlägg från: hoppfull trots allt |Visa alla inlägg
  • hoppfull trots allt

vidgat njurbäcken?

Hejsan!
    Var på rul igår och fick veta att bebben har vidgat njurbäcken, i övrigt var allt bra. Ska tillbaka på ul i v 34 för att se om det då växt bort. Är inte direkt orolig för det hela men nyfiken på vad ni andra har fått för info som har fått samma besked..
    Även av er som fött bebben redan.. Hade det växt bort eller behövdes det medicin/operation efter födseln på den lille?
    Vilket kön väntar/fick ni?
    Enligt bm är detta "fel" vanligast på pojkar men våran luring knep ihop benen med en hand emellan hela tiden så det gick inte spana på könet överhuvudtaget.. 
    Tack på förhand!

• Svar på tråden vidgat njurbäcken?
  • hoppfull trots allt

ok, skönt att det verkar ha gått bra ändå! Fostervattensprov har vi gjort innan pga min ålder.. Känns som det är länge tills v 34, hade gärna gjort ett ul tidigare men men..
    Puffar lite.. Någon mer med erfarenhet?

• hoppfull trots allt

tack för svaret!

• hoppfull trots allt

hur har det gått för er som varit iväg på ytterligare koll?
    Själv har jag ul till fredag, får då se hur det ser ut för oss..

• hoppfull trots allt
    First baby skrev 2010-05-05 23:25:28 följande:
    hur går det för dig TS? Fött barnet antar jag? Jag har ff bebben i magen, sista Uljudet hade bebben vätska vä njurbäcken 13 mm.Ska ej göra fler tills bebben är född, rädd för framtida undersökningar (kad+kontrast osv , mannen lovat att gå till dr, jag har 2 week nerves)
    jag har bf först den 11 juni, ska på ul i morgon och hoppas på bra besked..

När är ni andra beräknade att föda?
  • hoppfull trots allt

Har fått bra besked i dag, vätskan är borta och efter 4 flickor väntar vi en pojke! {#lang_emotions_baby} 
    Lycka till ni övriga!

Svar på tråden vidgat njurbäcken?