• chrissandra

Får ditt/dina barn hoppa i soffan?

Nyfiken bara efter att ha deltagit i bl.a denna tråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-25/m49994752.html
    på hur vanligt det är att föräldrar tycker det är OK för barnen att hoppa i soffan.

Var på en möbelaffär häromdagen där ett föräldrapar var med sina tre barn och tittade på soffor.
    Barnen provhoppade flera stycken samt kastade soffkuddar på varandra...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får ditt/dina barn hoppa i soffan?
  • Girlinthecity

Jag svarade Annat. Skulle inte tillåta det hos andra, eller i en möbelaffär, och inte intensiva hoppningar hemma, men hoppar dom lite någon gång gör det inget.

• Licens To Kiss

Ja, men bara hemma. Jag väljer mina "fajter" till viktigare saker

Älskar mina barn! Dotter född 2001 och son i vecka 38+0 (BF 29/1-2010)
  • sannzibar

Ja Hon hoppas i soffan o sängen hemma.  Hon älskar o hoppa {#lang_emotions_smile}

• Marma

ja men bara hemma....samma med sängar. har inga dyra/fina möbler just för sakens skull...

• Buttelina

nix här hoppas inte hemma eller borta!

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • chrissandra
    Buttelina skrev 2010-01-16 23:26:27 följande:
    nix här hoppas inte hemma eller borta!
    Inte här heller. Dock kan barnen då och då göra tappra försök i fall det skulle ha blivit någon förändring men icke det!{#lang_emotions_smile}
  • Kisen82

Inte tillåtet att hoppa i soffor hos oss.

Mkt för att vi är rädda att de tappar balansen och kan då slå sig i bordet.

Sonen hoppade i soffan även om han inte fick, tappade balasen och smällde i munnen i bordet så att framtänderna blev lösa.
    Tack olov växte de fast igen, men han fick inte tugga på 14 dagar med framtänderna.

Men visst vi är även rädda om sofforna, även om de har några årpå nacken

♥ Alex sep 07 ♥ Anna juni 09 ♥
  • Girlinthecity
    Kisen82 skrev 2010-01-17 00:03:26 följande:
    Inte tillåtet att hoppa i soffor hos oss.Mkt för att vi är rädda att de tappar balansen och kan då slå sig i bordet. Sonen hoppade i soffan även om han inte fick, tappade balasen och smällde i munnen i bordet så att framtänderna blev lösa. Tack olov växte de fast igen, men han fick inte tugga på 14 dagar med framtänderna.Men visst vi är även rädda om sofforna, även om de har några årpå nacken
    Ja, jag håller med! Att inte hoppa i sofforna har ju inte så mycket med själva sofforna att göra, utan om barnet =) Därför avstyr vi det, men som sagt, råkas det hoppa till någon gång, så ingen fara.
  • Matillin

Njae, dom har gjort det någon gång förut men nu får dom inte det.
    Och det för att dom inte ska ramla och slå sig.
    Dom skulle absolut inte få Hoppa i soffan hos någon annan eller i ett varuhus

Svar på tråden Får ditt/dina barn hoppa i soffan?