• chrissandra

Får ditt/dina barn hoppa i soffan?

Nyfiken bara efter att ha deltagit i bl.a denna tråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-25/m49994752.html
    på hur vanligt det är att föräldrar tycker det är OK för barnen att hoppa i soffan.

Var på en möbelaffär häromdagen där ett föräldrapar var med sina tre barn och tittade på soffor.
    Barnen provhoppade flera stycken samt kastade soffkuddar på varandra...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får ditt/dina barn hoppa i soffan?
  • Terryleene

Jajjemän. Överallt där det är ok för soffinnehavaren. Dock har hon aldrig försökt hoppa någon annanstans än hemma vad jag vet.

• MinaSmåLiv

Våra barn får ALDRIG hoppa i varken soffor eller sängar hos oss eller hos någon annan. Och andras barn får inte heller göra de hos oss såklart.

Mina älskade ungar
  • Kajak

Annat.

Dom får småhoppa lite eller hoppa från soffa ner till tex madrass eller till saccosäck eller kuddehög.
    Men om någon sitter i soffa då får dom inte hoppa, inte ens gå på soffan.

Är vi hos någon då är det absolut förbjuden att hoppa på soffan även om "soffägarnas barn" hoppar...

• BabyJia

Aldrig...trots att våran soffa är gammal å vi tänker byta ut den så småningom, så inte får sonen hoppa i den för de. Även gällar sängar...inget hoppande där heller.

• Catti41

Nä inte i soffan. Mig veterligen har han inte försökt heller. Han försökte hoppa FRÅN soffan ett tag. (Klättrade upp på ryggstödet....)

I sängarna här hemma får han hoppa för de är gamla och dåliga. Vi ska köpa nya sängar om något år, då är det dags att lära om. :)

• Jävelunge

Absolut! Det är ju jätteroligt. De får ta alla kudarna och bygga koja också samt leka inte nudda golv och hoppa från sofforna till sittpuffarna och tillbaka.
    Det är deras hem också, och vi har bara vanliga IKEA-soffor som jag inte är speciellt rädd om.

De får hoppa hemma hos andra också. Under förutsättning att det är ok för soffägaren och soffägarens barn också hoppar.

Däremot får de naturligtvis inte hoppa i soffan hemma hos trökrövar med en pinne i arslet eller på möbelvaruhus. Och det gör de inte heller.

Svar på tråden Får ditt/dina barn hoppa i soffan?