• Miloun

Hjälp mot skorv?

Använder Weleda Baby´s produkter till min 2 mån son, bl a Calendula Wind and Weather Cream ( vattenfri)  mot skorvliknande utslag i pannan och mellan ögonbrynen och det har funkat superbra, har även gjort underverk med mina spruckna händer...HAr inte prövat på hans huvud men det kan säkert funka bra då du skriver att han är torr...{#lang_emotions_smile} Å ett stort plus tycker jag är att Weledas produkter inte innehåller några mineraloljor och parabener som slår ut hudens naturliga egna funktionersom många andra produkter på marknaden tyvärr gör{#lang_emotions_smile} Lycka till!

• Miloun
    Norr skrev 2010-01-18 15:05:04 följande:
    Vi har testat nästan allt mot skorv salicylsyrevaselin, borago och vanlig barnolja. Kammat bort osv men min uppfattning är att det ändå kommer tillbaka efter en dag eller två. vår son kliar jättemycket på huvudet trots att vi smörjer in honom med barnolja 2 ggr/dag med barnolja och får stora rivsår i huvudet. Det ser inte fint ut... =/ Vart köper man weledas produkter?! Känner mig smått desperat efter att hitta något som kan hjälpa honom att åtminstone sluta klia på huvudet...
    Hej, Weleda finns i Hälsokost affärer och de stora Ica butikerna vet jag också har. Deras hemsida är www.weleda.se där kan man gå in under "sök din butik" å få upp återförsäljare/område Lycka till, hoppas det hjälper lika bra för er som för oss {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Hjälp mot skorv?