Inlägg från: Kevlarsjäl87 |Visa alla inlägg
  • Kevlarsjäl87

Hjälp mot skorv?

Hejsan.

Jag har en son på snart 5 månader som har skorv.
    Vi har testat olja och borsta bort det. Vi har oxå testat den salvan Borago 2 ggr. Men det går ändå inte bort helt....så några andra tips på vad som funkar?

• Svar på tråden Hjälp mot skorv?
  • Kevlarsjäl87

Tack för alla tips! Jo jag har kört borago i 10 dagar och sedan 2 ggr i veckan har gjort detta 2 grr! Så känns som om man smörjt han konstant sedan i slutet på November.

Men sen är han rätt torr i huden med...kan de spela någon roll? Typ om han både har skorv och är torr i hårbotten. För de sitter mest längst bak på huvudet.

• Kevlarsjäl87
    limla skrev 2010-01-17 12:44:41 följande:
    Vår son har haft lite skorv och då köpte jag "salicylsyrevaselin 1 %" på apoteket.. Och den funkade på honom.. Man smörjer ett tunt lager där skorven är, låter det sitta i 3 - 4 timmar och sedan kammar du bort skroven med en finkam (jag anv. en lusskam). Och efter det tvättar du håret med ett milt schampoo så många ggr det behövs för att resten av salvan ska försvinna.. Hoppas att detta funkar om du provar detta!
    När du gjirde detta försvann de helt då? eller kom de tillbaka snabbt igen?
  • Kevlarsjäl87
    zbaby skrev 2010-01-18 16:50:56 följande:
    Låter helt galet, men fick tipset att smörja rumpan med Borago 2 ggr om dagen och det hjälpte på ngn vecka.. tro det eller ej!
    Så du smörjde rumpan och då försvann skorven i huvudet?
  • Kevlarsjäl87
    Tyrismyran skrev 2010-01-18 19:10:33 följande:
    Jag anväde Miniderm på min dotters skorv, funkade kanon! Smörjde på huvudet ett rätt tjockt lager i kanske 3 kvällar i rad. Sen blev skorven som smör..tog bara min nagel och drog lite lätt så lossnade allt.. Testa!!
    Okej försvann de helt då? Jag har miniderm hemma så det är kanske värt att testa? Men jag har hört att den salvan kan svida på små barn?
  • Kevlarsjäl87
    Dixy skrev 2010-01-19 09:06:50 följande:
    Måste den bort då??? Har inte brytt mig om att försöka få bort det på mina barn. Det är ju inget de lider av...

Måste och måste nee men ibland verkar de som om de kliar på han så då vill man kanske få bort de för hans skull? annars hade jag skitit i det.
Svar på tråden Hjälp mot skorv?