Inlägg från: Stinky |Visa alla inlägg
  • Stinky

Varför tog de bort Nogger Black men inte 88?

Anova skrev 2010-01-17 17:00:24 följande:
    Tycker också att det är löjligt.. Som nazist gläjds man säkert att det finns en 88a att äta.. Men gemene man gör inga koppligar till Hitler öht. Jag vet ingen mörkhyad som tog illa upp av nogger black, det var nog svenskar som gjorde denna association och blev förskräckta då de upptäckte att o:et kunde bytas mot ett i och att det fanns ordet black (Svart) i samma mening.

Jag glömmer aldrig "Nogger Black"-historien, haha! Det var faktiskt svarta här i Sverige som ville få bort den. Aslöjligt.
  • Stinky
    Lena1979 skrev 2010-01-17 19:33:15 följande:
    Nä men "nogger black" är ju i princip samma sak som att ge glassen namnet "n*gger". Man associerar det med samma sak, alltså är det en dum idé.
    Det gjorde inte jag, kan jag säga dig. Inte förrän det började gastas om rasism. Höll på att dö av skratt och förvåning, faktiskt.
  • Stinky
    Lena1979 skrev 2010-01-17 20:08:46 följande:
    Om personer med kuk tar illa upp för att det heter kul-glass så kankse det är så vi får göra. Så jävla dålig liknelse. Tydligen är ingen av er införstådd med värdet av ordet.  En glass med formen av ett bandagerat lik som vi ger namnet "Tahiti" då? Eller Phi phi kanske??? Vore det också bara löjligt att ta illa vid sig för?
    Vilket ord? Nogger?
  • Stinky
    Lena1979 skrev 2010-01-17 20:19:06 följande:
    Är syftet att pusha mig att skriva det eller? Jag tänker inte göra det.  Du vet vilket ord som åsyftas men antagligen saknar du insikt om ordets bakgrund och den smärta det skapat för så många. 
    Vadan detta? Vad har Nogger gjort dig för ont?! Eller menar du att glassen egentligen heter "Neger", men att för att vara politiskt korrekta, har man döpt den till "Nogger"? I så fall får du ta och ge dig nu. 
    För övrigt så säger jag "negerboll". {#lang_emotions_dreamer}
  • Stinky
    Eleni skrev 2010-01-17 20:22:35 följande:
    Kanske nån annan skrivit men lakritspuck finns ju? Dom har väl inte två lakrisglassar samtidigt i sortimentet.. Pucken var ju borta ett tag och kom tillbaka sedan. Nu är det ju nogger mint i stället. Den är dock inte så speciell tycker jag.
    Neger Mint, menar du. Fråga Lena1979 om det. {#lang_emotions_dreamer}
  • Stinky
    Lena1979 skrev 2010-01-17 20:31:14 följande:
    Stinky: Jag ger upp. Du har visat nu genom flera inlägg att du saknar kännedom om detta. Uppenbarligen har du ingen som helst förmåga att sätta dig in i andras liv. Miss murrig: Nä jag överdrev såklart men om associationen går till det pga av namnet så finns en likhet med "nogger black".
     Det är bra att du ger upp så du inte stångar dig blodig för en glass. Själv lägger jag energi på viktigare saker.
    Cocarola skrev 2010-01-17 21:41:55 följande:
    Jag tycker alla borde säga noggerboll!
    Ja, det var en bra idé! 
  • Stinky
    Beautifully Human skrev 2010-01-18 11:26:54 följande:
    Alltså Haiti och Thaiti ligger inte ens på samma sida jordklotet. Förstår inte hur man lyckas blanda ihop?
    Thaiti? Heter det inte Tahiti?
  • Stinky

Jag saknar "Banana Joe" som fanns på 90-talet. Bananglass med chokladöverdrag. Den var så goood!

Svar på tråden Varför tog de bort Nogger Black men inte 88?