• Cuthalion

ergonomiska tantkuddar? vart köpa? jysk/ikea?

Menar Du en sådan där "färdigformad"?

Skulle råda att köpa en riktig tempurkudde då istället för en billigare variant. Å anda sidan har jag aldrig tyckt att de varit speciellt bekväma även om det säkert är bra för nacken. Är Du säker på att resten av sängen bra också? Ifall ryggen inte ligger kan nacken knappast hamna i rätt läge . . .

• Cuthalion

Ibland kan man låna en kudde ett par nätter för att se om de verkligen är okay att sova på . . .

• Cuthalion

Ett par kompisar som sov hos mig sade följande om min tempurkudde: "Den är ju ett mordvapen!", så fråga om Du inte kan låna Din systers så Du vet att Du kommer att sova på den . . .

Den är stenhård och för mig fungerar det bättre med två olika kuddar från IKEA beroende på hur kroppen känns

• Cuthalion

Har haft problem med ryggen så länge jag kan minnas (nästan) men för ett antal år sedan fick jag låna pappas för att se om det blev bättre. Har den kvar men inte använt den på nästan två år (Hrm, kanske skall ge tillbaka den snart ). För min del var det bättre att hitta en säng som passade mig.

Kommer inte ihåg vad de kostar som jag sett hos diverse kiropraktorer. Går Du in på www.tempur.se kan Du iaf se att det finns ett antal storlekar vilket kan vara värt att tänka på för att kudden skall fungera. Vet inte hur IKEA och Jysk har det med olika storlekar . . .

Du kan ju alltid ringa en kiropraktor i Din närhet och fråga ifall de säljer kuddarna och ifall de rekommenderar den lösningen för Dig

• Cuthalion

Hjälper att ha en fjäderlätt kudde som man inte snubblar över

linda87

Har Du provat att gå till en naprapat eller kiropraktor med nacken för att manipulera musklerna?

• Cuthalion

Vissa som knäcker har man lust att själv "knäcka" , men det finns vissa gudlkorn som vet att man inte manipulerar i onödan . Däremot leder ofta en krånglig del till att fler delar krånglar så ibland kan man behöva rätta till hela ryggen för att få en chans att hitta rätt.

• Cuthalion

Fast med en ordentlig utredning så kan man få hjälp från grunden och slippa bli sjukskriven och sjukpensionerad så i det långa loppet kan det bli billigare och bättre att genomgå lite trubbel

Svar på tråden ergonomiska tantkuddar? vart köpa? jysk/ikea?