• linda87

ergonomiska tantkuddar? vart köpa? jysk/ikea?

Som sagt MÅSTE köpa en sån kudde min nacke är konstant i "spärrläge" mår piss av att inte ha en bra kudde, har kollar på både ikea och jysk.

Jysk har både billigare och dyra upp till ja över 500-lappen, ikeas dyraste kostar ca 200:- fins såväl fast som mjuk, vet ni vilken som är bäst köpt på nåt av ställena och kan rekomendera/varna? jysk har så luddig märkning på kuddarna tycker jag...:-/

• Svar på tråden ergonomiska tantkuddar? vart köpa? jysk/ikea?
  • Cuthalion

Menar Du en sådan där "färdigformad"?

Skulle råda att köpa en riktig tempurkudde då istället för en billigare variant. Å anda sidan har jag aldrig tyckt att de varit speciellt bekväma även om det säkert är bra för nacken. Är Du säker på att resten av sängen bra också? Ifall ryggen inte ligger kan nacken knappast hamna i rätt läge . . .

• Cuthalion

Ibland kan man låna en kudde ett par nätter för att se om de verkligen är okay att sova på . . .

• substance

Jag hade köpt Ikeas, så många av jysks produkter är ren skit! Dessutom är ju Ikea så billiga att om du inte trivs kan du köpa en ny!

• linda87

tyvärr har jag verkligen inte råd att lägga ut de dryga 1000:- en tempurkudde kostar... vet att det vore bästa alt. emn studiemedel är min inkomst *S*

jo ja vet min syrra gjorde det nrä hon köpte sin hon fick betala nån avgift per dygn...

• linda87

ok köpte nämligen en kudde på IKEA, vanlig och den är väll mjuk och så men passa inte mig efter dte fick jag problem med nacken :(

• Cuthalion

Ett par kompisar som sov hos mig sade följande om min tempurkudde: "Den är ju ett mordvapen!", så fråga om Du inte kan låna Din systers så Du vet att Du kommer att sova på den . . .

Den är stenhård och för mig fungerar det bättre med två olika kuddar från IKEA beroende på hur kroppen känns

• linda87

har redan testat hennes kudde men det är fake-tempur ifrån jysk den var väl rätt skön, och ett mordvapen tung som fan *S*

hmmm knepigt det där...

vart köpte du din tempurkudde och va kosta den?

• milimina

huuu maken har en sån men jag höll ju på att avlida efter att ha provat den! har också haft jätteproblem att hitta en bra kudde eftersom jag har en skadad nacke/axel, men tempuren var bara hemsk. nu sover jag med en sk slummerkudde som är halva storleken mot en vanlig kudde och den är underbar en vanlig barnkudde från ikea borde funka lika bra, min var ganska dyr (250kr på hemtex) men jag hade inte en tanke på att det borde vara samma sak. jag sover ofta på mage med armen under kudden och förut fick nacken inget stöd eftersom det blev tomrum precis under, nu rullar kudden precis ihop sig där och jag har inte ont när jag vaknar längre. samma om jag sover på rygg, den formar sig precis i nacken! jag är kär i den så det kan ju vara en idé

• Cuthalion

Har haft problem med ryggen så länge jag kan minnas (nästan) men för ett antal år sedan fick jag låna pappas för att se om det blev bättre. Har den kvar men inte använt den på nästan två år (Hrm, kanske skall ge tillbaka den snart ). För min del var det bättre att hitta en säng som passade mig.

Kommer inte ihåg vad de kostar som jag sett hos diverse kiropraktorer. Går Du in på www.tempur.se kan Du iaf se att det finns ett antal storlekar vilket kan vara värt att tänka på för att kudden skall fungera. Vet inte hur IKEA och Jysk har det med olika storlekar . . .

Du kan ju alltid ringa en kiropraktor i Din närhet och fråga ifall de säljer kuddarna och ifall de rekommenderar den lösningen för Dig

• Pink Rose

Älskar min tempur, men för att det ska vara skönt och inte obekämt som vissa här påstår så gäller det att man testar ut vilken av kuddarna man ska ha, tror det finns 4 storlekar eller något sådant.

Svar på tråden ergonomiska tantkuddar? vart köpa? jysk/ikea?