• linda87

ergonomiska tantkuddar? vart köpa? jysk/ikea?

Som sagt MÅSTE köpa en sån kudde min nacke är konstant i "spärrläge" mår piss av att inte ha en bra kudde, har kollar på både ikea och jysk.

Jysk har både billigare och dyra upp till ja över 500-lappen, ikeas dyraste kostar ca 200:- fins såväl fast som mjuk, vet ni vilken som är bäst köpt på nåt av ställena och kan rekomendera/varna? jysk har så luddig märkning på kuddarna tycker jag...:-/

• Svar på tråden ergonomiska tantkuddar? vart köpa? jysk/ikea?
  • Pink Rose

Hehe, skrev samtigt som Cinzano som hann före

• Cuthalion

Hjälper att ha en fjäderlätt kudde som man inte snubblar över

linda87

Har Du provat att gå till en naprapat eller kiropraktor med nacken för att manipulera musklerna?

• Pink Rose

Nej nej, inga folk som manipulerar nacken. Det var därför jag fick köpa tempur för jag gjorde misstaget att gå till en kiropraktor som inte var så smart...

• Cuthalion

Vissa som knäcker har man lust att själv "knäcka" , men det finns vissa gudlkorn som vet att man inte manipulerar i onödan . Däremot leder ofta en krånglig del till att fler delar krånglar så ibland kan man behöva rätta till hela ryggen för att få en chans att hitta rätt.

• Pink Rose
    Jo, men om man ska dit och knäcka så gäller det att ha ordentlig utredning och röngten plåtar innan man går till kiropraktorn. Och det besöket är ju inte billigt, och inte det andra heller... Så det blir nog billigare för henne att köpa tempur då än att riskera hälsan
  • Cuthalion

Fast med en ordentlig utredning så kan man få hjälp från grunden och slippa bli sjukskriven och sjukpensionerad så i det långa loppet kan det bli billigare och bättre att genomgå lite trubbel

• Pink Rose

Jo iofs... Men jag skulle ändå köpa kudden först, och sedan gå till LÄKARE. Då har man alla fall en lite större chans om att vinna om det skulle vara en klåpare. Förhoppningvis. Man har inte en chans i världen om det är en kiropraktor och han gör fel. Så om man har lika mycket tur som jag hade så blir det sjukskrivning å hela baletten.

Nu ska jag hålla tyst och låta tråden gå tillbaka till sitt ursprungliga ämne.

• linda87

kära kääääära nån som nasse brukar säga *S* jag vill bara ha en liten kudde *S* inte knäcka nacken, det går knappt att knäcka mina fingrar har nämligen överrörliga leder

visste inte ens att det fanns olika storlekar /formar*S* ska kolla in dem

uhh dte är ju en djungel där ute...blir väl och gå och prova ut sig en kudde i kudddjungeln

Svar på tråden ergonomiska tantkuddar? vart köpa? jysk/ikea?