• linda87

ergonomiska tantkuddar? vart köpa? jysk/ikea?

Som sagt MÅSTE köpa en sån kudde min nacke är konstant i "spärrläge" mår piss av att inte ha en bra kudde, har kollar på både ikea och jysk.

Jysk har både billigare och dyra upp till ja över 500-lappen, ikeas dyraste kostar ca 200:- fins såväl fast som mjuk, vet ni vilken som är bäst köpt på nåt av ställena och kan rekomendera/varna? jysk har så luddig märkning på kuddarna tycker jag...:-/

• Svar på tråden ergonomiska tantkuddar? vart köpa? jysk/ikea?
  • AMA68

Har inte läst hela tråden men jag köpte IKEAS för 189:- i helgen.
    Jag är nöjd så här långt måste jag säga.
    Den är sval och ger rätt stöd både om man ligger på rygg eller sida.
    Fördel att man kan ta av ytterfodralet och tvätta tycker jag.

• linda87

har du dne mjuka eller hårda? vet att dte fanns två att välja på där i den prisklassen...

• AMA68

Gosa Fast tror jag den hette så det är säkert den hårda?
    Såg faktiskt bara en sort så jag slapp fundera som tur var?

• linda87

*S* okey ja dte gör ju beslutet lätt *fniss*

• AMA68

*s*

Jo, jag har hört talas om att stressade människor fått mental härdsmälta framför kyldisken och blivit stående i timmar - just för att de haft för mycket att välja på?
    Vet inte om det är sant eller ej, men jag kan nästan känna igen mig i det faktiskt...

• linda87

*S* jo jag känner oxå igen mig i det *S* hemskt

• Smajla

Jag köpte min på Hemtex för ca 200 tror jag... Hjälper inte direkt nämnvärt dock tyvärr..

• ladyhawk

Jag rekommenderar inte JYSK. Satsa hellre lite till och köp en Tempur-kudde. Testa de olika modellerna och de olika storlekarna. Jag har en classic (eller original kanske den heter) och sambon har en millennium. Finns small-medium-large.

• ladyhawk

PS. Finns i många möbelaffärer.

• ladyhawk

och hos sjukgymnaster/naprapater...

• linda87

men va kostar enb tempuskudde? jag har inet råd att slänga en massa på en kudde....

• linda87

uhhh thats to much....då måste jag spara i ett par månader om jag ska ha råd till den...*morr* hatar att va student...

• ladyhawk

Ja, de är dyra. Sambons Tempur började bli risig och han köpte en ny på Jysk som var helt värdelös, så det var att kasta flera hundra i sjön. Gissa om han blev besviken.

Kolla om du hittar en på Blocket, Tradera eller dylikt. Tänk jag fick en för 200:- (sparade 600 helt ny i kartong!

• linda87

Uschhh va hemskt...funderar på att köpa på IKEA, de bode man ju kunna retunera mer till inbillar jag mig *S* men jag ska kolla på tradera...

Svar på tråden ergonomiska tantkuddar? vart köpa? jysk/ikea?