• Äldre 17 Jan 21:12
    26368 visningar
    13 svar
    13
    26368

    Disneyland Paris - Bra/Dåligt?

    Vi ska åka till Disneyland i Paris i mars med vår son som är 3 år. Vill gärna ha lite synpunkter från er som har varit där. Vad är bra/dåligt? Vad får vi inte missa, och vad kan vi hoppa över? Vi ska vara där från Söndag till Onsdag men tänkte väl åka in till Paris en av dagarna. Men tips mottages!

  • Svar på tråden Disneyland Paris - Bra/Dåligt?
  • Äldre 6 Feb 18:07
    #1

    Puffar!

  • Äldre 6 Feb 18:26
    #2

    Åh! Ta med mej! Jag kan åka i en väska!
    Bortsett från köerna (som ska vara oändliga) så ska det vara Skitkul!
    Speciellt dendär man åker i vattnet i och så blir ALLA blöta!

  • KajsaS­thlm
    Äldre 6 Feb 18:42
    #3

    Vi var till Paris och Disneyland med vår dotter som då var 3 år. En riktig toppenresa. Jag skulle tipsa om att inte bo vid något av hotellen ute vid Disneyland. Bo istället i cantrala Paris och ta RER-tåget (motsv. pendel-tåg) ut till Disneyland. Det är supersmidigt, tar ca 25 min och stannar precis utanför entrén. Mycket trevligare att bo Paris och uppleva Paris inne i stan än att bo ute vid Disneyland tyckte vi.

    Paris är faktiskt en riktigt bra stad att semestra med barn. Överallt finns små parker och karuseller som man kan göra små stopp vid. Vi var där senare på våren, i maj, och det var strålande väder så vi köpte pick-nick och satt i gräset eller på bänk nånstans och bara mös. Cafeérna är oftast rätt barnvänliga. Vi hade med någon liten leksak eller kritor/papper så att hon kunde pyssla medan vi satt ned och fikade/åt.

    Var beredd på långa köer på Disneyland. Gå in på Disneyland Paris hemsida innan och planera ungefär vilka saker ni vill åka. De mest populära finns det fast-pass till. Gå dit ta ett fast pass och sen kan man komma förbi vid angivet klockslag och gå förbi köerna. Vår dotter gillade särskilt Peter Pans flygtur. Är man 3 år så räcker en dag på Magic Kingdom mer än väl. Det kan lätt bli överväldigande annars.

    Ett annat tips är att köpa entrebiljetter innan. T ex på websiten eller på Disney Store på Champs-Élysées. Då slipper ni köa för det på plats.

    Hoppas ni får en trevlig resa till Paris!

  • Familj­en Hansen
    Äldre 8 Feb 08:57
    #4

    Hejsan !
    Var på Disneyland i Paris för 2½ år sedan och det var en toppen resa...Barnen hade jätte kul och där är mycket att titta på...
    Ett tips precis som Kajsa sthlm skriver ta fastpass så ni slipper köa till åkattraktionerna för det kan vara LÅNG kö på upp till 2 timmar, smidigt att bara komma tillbaka och smita förbi i kön {#lang_emotions_laughing} 
    En underbar resa med mycket att titta på !
    JÄTTE dyrt inne i parken med mat etc....men man har ju inte så mycket val för man får inte ha egen mat med sig in i parken...(vi fuskade och packade med lite baguetter och sugrörsdricka + frukt i en ryggsäck för att ha och fika på) åt sen middag där som hamburgare.

    Trevlig resa med MYCKET kul bland musse, mimmi och alla dem andra....{#lang_emotions_heart}

    Ps: vi var inne i parken 2 dagar för man hinner inte mycket på 1 dag pga alla köer....
    + att där är walt disney studio också man ska hinna som ligger bredvid parken...


    ♥♥♥♥NELLIE ♥♥♥♥ NOVA♥♥♥♥
  • Alice2­004
    Äldre 8 Feb 14:59
    #5

    Har varit på disney i paris 2ggr me dottern nu senast i november förra året.......och då bodde vi på ett av disneyhotellen helt underbart med gratisbuss mellan hotell och parkerna hela dagarna det var toppen . året innan när vi var där bodde vi inne i paris men som sagt åker jag tillbaka igen så blir det till att bo på disneyområdet igen.

    Parken är så fin och trevlig min dotter älskade att åka bilarn på bilbanan samt dumboelefanterna även den stora fina pony karussellen var kul...... men som sagt det finns jättemånga åkattraktioner ...så man behöver ha tid på sig pga av köer kan rekomndera att gå in på en vardag istället för helg absolut inte lika mycket folk då.

    Nåt som man inte får missa är den stora paraden som är en gång per dag tror den var vid fyra tiden när vi var där men som sagt det står i programmet .....Ett tips är att ställa sig i god tid på plats innan den börjar annars hamnar man långt bak och ser dåligt .
    Under dagen är det även minishow och uppträdande med musse pluto långben mfl.

    Som sagt pengar går det ju åt de har så ta med stora plånboken parken är full av underbara små affärer som är svåra att låta bli att jandla i man bara vill ha de söta sakerna hahahahhaha.

    Har bara gott att säja om parkerna och åker mer än gärna tillbaka igen.

    Det är även lätt att ta sig in till paris via Rer och tillbaka igen till disney.

    Som sagt kan bara önska er en riktigt trevlig resa fråga gärna om du undrar över nåt .  

  • Äldre 9 Feb 12:39
    #6

    Tack för alla bra tips!! Vi sitter och kollar på hemsidan och planerar vad vi ska göra när vi är där =)

  • vickan­1982
    Äldre 12 Apr 15:07
    #7

    hoppar in här lite..

    FUnderar också på att åka dit. Vi har dock en tjej på 6-år vilket jag kan tänka mig är en perfekt ålder att åka dit. Men sen har vi en kille som kommer vara ca 1,5 år i sommar. Tror ni det kan bli jobbigt med en sån liten. Finns det saker till dom små med?
    Och vet ni något billigt hotell i paris?
    Hur mycket pengar behöver man ungefär för 2-3 dagar där?
    Många frågor, men hoppas ni kanske kan svara

  • Äldre 12 Apr 17:57
    #8

    Vi kom hem från Paris före veckan - helt fantastisk stad (endats 1-dags besök på Disneyland)

    Här finns lite tips.

    Disneyland
    Köerna var inte superlång då men nu kommer varmen så du kan räkna med ½ dagen i kö!! Packa en väska med mat & dryck - det är dyrt att äta inne på Disneyland område & mat är storköksaktig. Det finns mycket att titta på för din minsta, Kalle, Musse finns lite här och där och "Its a small world" passa alla!

    Biljetter
    RER A tåget till Disneyland är 5 minuters gångavstånd från Hotellet!
    En mycket bra tips är att köpa inträde innan du kommer ditt & slippa dagens första kö! - På hotellet kan du handlar inträde till Disneyland

    Hotell
    Vi bodde på Timhotel Opera Madeleine, mitt i Opera distrikt, mycket trevlig & prisvärthotel med bra frukost! De har familjerum (4 sängar) med 2 badrum för cirka 1200:- natt - vi bokade via hotels.se och hade en rabattkod på 10% från www.rabatt.se.

  • vickan­1982
    Äldre 13 Apr 08:01
    #9

    när jag söker på flyg och hotell så blir det ca 15000kr. Är det verkligen så dyrt? För ca 2-3 dagar? Man ska ju ha råd att gå in på disnelyand också. Och gärna shoppa lite där.
    Vad kostar inträdet? någon som vet?

  • Äldre 14 Apr 14:09
    #10
    vickan1982 skrev 2010-04-13 08:01:10 följande:
    när jag söker på flyg och hotell så blir det ca 15000kr. Är det verkligen så dyrt? För ca 2-3 dagar? Man ska ju ha råd att gå in på disnelyand också. Och gärna shoppa lite där. Vad kostar inträdet? någon som vet?
    Nu gissa jag men jag tror Disneyland inträdde var cirka 52€ vuxen, 44€ barn över 3??

    Paris är tyvärr dyrt! Men det är Paris! Kvälls menu från 13-20€, Crepe 2-3€

    Vi flyg med SAS från köpenhamn för cirka 7000:- Totalt (2 vuxen,2 barn!)
  • Äldre 13 Apr 12:42
    #11

    Horribelt långa köer. Köer på 1.5 timme för de små och även för de stora till de flesta attraktioner.

    Väldigt besviken på denna park till det priset.

    Våra barn kunde knappt åka nån attraktion pga köerna och var väldigt besvikna. Inget jag rekommenderar.

  • Äldre 13 Apr 17:52
    #12
    vickan1982 skrev 2010-04-12 15:07:48 följande:

    hoppar in här lite..

    FUnderar också på att åka dit. Vi har dock en tjej på 6-år vilket jag kan tänka mig är en perfekt ålder att åka dit. Men sen har vi en kille som kommer vara ca 1,5 år i sommar. Tror ni det kan bli jobbigt med en sån liten. Finns det saker till dom små med?
    Och vet ni något billigt hotell i paris?
    Hur mycket pengar behöver man ungefär för 2-3 dagar där?
    Många frågor, men hoppas ni kanske kan svara


    Jag var där med mina föräldrar när jag var 5 och min lillebror 1 år. Glad Jag har jättefina minnen och mina föräldrar pratar fortfarande om hur trevligt de hade det och vilken bra resa det blev. Pappa gillar att dra historien om hur de smugglade in mat i blöjväskan - tydligen frågade en vakt vad de hade i väskan och såg alldeles förskräckt ut när han förstod att det var just en blöjväska. Sen käkade vi glatt vår medhavda matsäck, haha. (Som andra påpekat, priserna inne i parken är nog inte att leka med.)
  • Äldre 3 Jul 19:30
    #13

    Lägger till svar på gammal tråd. Har varit på Disneyland Paris i juni 2017 och blev rejält besviken! Flera åkattraktioner var avstängda o det blev fel på andra öppna attraktioner mitt under färden. Väntetiderna var runt 90 minuter. Trots att personalen inne i parken håller med om att detta är dåligt så tar parken ut fullpris (över 700kr) utan att informera om att flera av de populära attraktionerna är avstängda. De tar dessutom ockerpriser för mat och dricka (40kr för en vattenflaska, 350kr för en buffé)! Vi var här för 11 år sedan och absolut ingenting är uppdaterat. Flera attraktioner var avstängda redan då. Vi kommer aldrig hit igen!

Svar på tråden Disneyland Paris - Bra/Dåligt?