Inlägg från: sannax02 |Visa alla inlägg
  • sannax02

gravida i linköping?! :)

Emily02 skrev 2010-05-18 08:26:51 följande:
    Oh vilken bra anledning till att ta lite paus i studierna på tisdag :) Är inte heller så bra på fikaställen här i stan men jag gillar Stevies på Ågatan bredvid bion, lite lättare mat och lite fika blandat.. Fräcka Fröken gillar jag i Norrköping men har inte varit in på här i stan än. Gyllene och Linden (tror jag den heter) är klassiska fika/konditori ställen. Hälsofreak har jag varit på en gång..lättare mat och nyttigare fika.. Folke Filbyter är den stora statyn på Stortorget..
    Jag kan också på tisdag :) !

Är det soligt och fint nästa vecka kanske vi kan hitta någonstans att sitta ute? Annars  ligger Santinis nära Filbyter och vad jag minns är det rätt ok där.

Fika, tisdag 25/5, 14.30
    Vi som kan komma:
    *Honey1982
    *lolca
    *EnAnka
    *Emily02
    *sannax02
  • sannax02
    EnAnka skrev 2010-05-19 09:48:37 följande:
    Ska vi säga Fräcka fröken då? Det blir nog toppen! Fika, tisdag 25/5, 14.30 Vi som kan komma: *Honey1982 *lolca *EnAnka *Emily02 *sannax02 *idupur
    Det blir perfekt! Försten dit får hitta ett bord så vi ryms :)
  • sannax02
    Honey1982 skrev 2010-05-20 13:47:35 följande:
    Jag har precis fått nytt jobb över sommaren och börjar redan på måndag. Jag ska jobba skift och just nästa vecka ska jag jobba eftermiddag/kväll så nu kan jag inte fika den här gången heller . Hoppas det blir av snart igen! Imorgon får vi nycklarna till vårt hus så då börjar inflyttningen!
    Grattis till jobbet men synd att du inte kan fika :) Det blir säkert fika snart igen. Lycka till med flytten!
  • sannax02

Hej alla nya! Kul med fler blivande mammor!

Japp, nedräkning här med, BF 8 juni och idag kunde barnmorskan äntligen konstatera att den ligger rättvänd, och är fixerad! :) Tycker faktiskt det känns lite lättare än förra veckan nu när magen har sjunkit lite, men behöver fortfarande min eftermiddagslur (nu) :)

Hoppas det blir någon fika snart igen! Någon som har tid i veckan?

• sannax02

Emily02, hoppas proverna blir bättre!

Lolca, inser nu att jag kanske inte borde ha tagit initiativ till fika. Jag har varit väldigt pigg och igång ända tills för ett par dagar sedan när jag helt plötsligt hamnade i någon slags halvdvala och sover massor på dagarna också. Det kanske är kroppens sätt att bromsa och få mig att inse att det faktiskt ÄR dags snart :) Vågar därför inte boka in något men kanske dyker upp om någon fika blir av och jag är vaken :)

• sannax02

Jaha, då var BF passerat men ingen bebis än :(  Vid minsta lilla förvärk tänker jag NU är det dags, nu sätter det igång, men icke!

Någon annan som har några känningar i förtid?

• sannax02
    Cecilia02 skrev 2010-06-15 10:15:15 följande:
    För min del skulle det funka med fika den 23:e om det inte har hänt något innan dess (har BF den 1 juli). Har börjat känna mig trött på sista tiden men har nu slutat jobba vilket underlättar en hel del. Har inte börjat känna några förvärkar, det enda är att jag har sammandragningar lite oftare vid aktivitet än vad jag hade tidigare. Är det någon här som hört talas om avnavling efter förlossningen och hur Linköpings sjukhus ställer sig till det?
    Hej!

Jag ramlade in på ett forum där sen avnavling förespråkades och tog därför upp det med min barnmorska igår. Hon sa att man generellt, efter att detta börjat diskuteras mer på de flesta sjukhus, bla Linköping, nu väntar lite med avnavlingen, låter navelsträngen pulsera lite innan den klampas. Livmodersammandragande (som också diskuterades i det forum jag var inne på) ger man däremot på ren rutin i förebyggande syfte utan att vänta och se om det egentligen behövs och därmed blir det rätt bråttom att få ut moderkakan.
  • sannax02
    mia567 skrev 2010-06-16 16:48:09 följande:
    Jag födde min dotter i mars förra aret i Linköping, da var det sen avnavling och dom väntade även trots att dottern hade svart med andningen.

Tror inte heller livmodersammandragade ges pa rutin, jag fick det men först efter att en läkare tillkallats och bedömt att det behövdes.
    Det låter ju bättre än vad min BM sa, tycker jag!  :)

Lolca, hinnsvepning var inte alls farligt tycker jag. Jag trodde att det var samma sak som håltagning på hinnorna (vilket tydligen gör rätt ont har jag hört) men det var det inte alls. Gjorde det i måndags och enligt min BM kunde det sätta igång förlossningen efter ett par dagar (dvs. idag) men fortfarande inga tecken på det...så vi får väl se :), kanske ses på förlossningen. Vi har fått tid för bedömning av igångsättning på måndag, så senast om en vecka ska bebben vara ute, vare sig den vill eller ej!

Lycka till alla som är på gång nu snart!
  • sannax02

Grattis Lolca! Glad

Vi slapp igångsättning, det räckte med en bedömning inför igångsättning för att sätta fart på det hela, så i måndags kom vår lilla Saga, 50cm och 3600g! Känns underbart!

Ser fram emot fika och promenader senare!

• sannax02

Grattis alla nya mammor!

Här har amningsdimman så smått börjat lätta och det tar (oftast) inte längre 45 minuter per amning vilket känns skönt :) Det här är första veckan jag är ensam hemma med Saga och jag börjar undra vilka aktiviteter man kan ägna dagarna åt. Hon har varit lite missnöjd de senaste veckorna så vi började med Minifom men det är svårt att se om det verkligen gör någon skillnad. Vissa dagar vill hon bara bli buren, konstant, och då är det traska runt som gäller, inte sitta ned Glad. Långpromenader i all ära men är det någon som har lite andra tips - vad gör ni på dagarna? Dags för en fika kanske?

Svar på tråden gravida i linköping?! :)